Högskolan nominerad till prestigefyllt pris

Högskolan i Gävle "Maximera din potential"-kampanjen

Högskolan i Gävles kampanj "Maximera din potential" deltar nu i den internationellt prestigefyllda tävlingen Epica Awards 2016. - Fantastiskt att vår kampanj nu även fått ett internationellt genomslag, säger Maria Åstrand Swenneke, ansvarig kommunikatör.


Maximera din potential - Idén med Einstein

”Maximera din potential”-kampanjen har de sista fyra åren använt Einstein som talesperson.

Idén med Einstein är att berätta att vem du än är så kan du ta dig steget längre. Högskolan i Gävle kan hjälpa dig att utvecklas som individ och vi tror verkligen på att utbildning i sig kan hjälpa dig att nå dina drömmar.

- Maria Åstrand Swenneke gör ett fenomenalt jobb hos er och jag vill också nämna tidigare kommunikationschefen Johan Ahlgren, som var med och startade konceptet. Ni har väldigt kompetenta människor på er kommunikationsavdelning, säger Nils Vahlund, ansvarig för kampanjen hos reklambyrån Lundberg & Co.

Högskolan som ökar mest

Högskolan i Gävle ökar mest av alla lärosäten i Sverige när det gäller förstahandssökande till program.

- Definitivt tror jag att kommunikationen har påverkat på något sätt. Genomslaget för kampanjen har varit väldigt stort och nästan hälften av de som sett filmerna på Facebook har valt att interagera på något sätt, med delningar, kommentarer och likes. säger Maria Åstrand Swenneke.

- Vi har ju sagt att Högskolan i Gävle ska kommunicera med sin målgrupp, på målgruppens egna språk. Det är också en väldigt positiv kampanj där vi pratar med ungdomarna på deras egna villkor.

Epica Awards

Epica Awards, som är baserat i Paris Frankrike, avgörs på torsdag 17 november. Det är en etablerad tävling inom kommunikation som startade redan 1987.

- Att bli nominerad innebär att man är ett av de varumärken i ett internationellt sammanhang som lyfts ut därför att man kommunicerar på ett sätt som sticker ut kreativt och positivt och på ett sätt som särskiljer sig, säger Nils Vahlund.

- Det är väldigt få lärosäten som vågar prata med studenterna på deras eget språk och via deras egna verktyg. Jag tror att det är därför man blivit nominerad.

 

Här de fyra filmer ur Högskolan i Gävles kampanj som deltar i tävlingen Epica Award 2016:

 

 

För mer information, v v kontakta:
Maria Åstrand Swenneke, kommunikatör vid avdelningen för kommunikation och strategiska relationer Högskolan i Gävle
Tel: 026-64 85 35
E-post: maria.astrand_swenneke@hig.se

Nils Vahlund, projektledare Lundberg&Co
Tel: 026-10 33 22, 072-521 95 42
E-post: nils@lundberg-co.com

 

Text: Douglas Öhrbom

Datum: 2016-11-16