3D-modellering och animation i Open Source-miljö 7.5 hp

Om kursen

Genomgång av tekniker för modellering och animation i opensource-programmet Blender. Du får bekanta dig med grundläggande koncept inom offline-3D-grafik för film och video, samt de viktigaste tekniska och konstnärliga metoderna inom modellering och animation. Undervisningen är till stor del baserad på praktiskt konstnärligt/tekniskt arbete och exempelstudier. Kursen riktar sig främst till dig som vill få en introduktion till konstnärligt arbete med 3D-grafik.

Kursplan

Anmälningsinformation

Behörighetskrav

Grundläggande behörighet För att bli registrerad på kursen skall en obligatorisk uppgift göras under kursens första vecka/veckor

Urval

Betyg/Högskoleprov: 50/50 %

Webbanmälan öppnar cirka en månad före sista anmälningsdag.

När du väljer att ansöka till en kurs kommer du till Antagning.se där koden för din kurs kommer vara förifylld.

Mer om antagning på Antagning.se

Ansökan

Start
Studieform
Veckor
Anmälan
Hösten 2019
IT-distans
201936 - 202003
Ej öppen *
Studietid: Dagtid
Antal platser: 250
Studieort: Ortsoberoende
0 träffar
Anmälningskod: HIG-18420
Undervisningsspråk: Svenska
Studietakt: Kvartsfart

*) Webbanmälan på antagning.se öppnar cirka en månad före sista anmälningsdag.

Publicerad av: Veronica Liljeroth Sidansvarig: Veronica Liljeroth Sidan uppdaterades: 2018-03-09
Högskolan i Gävle
www.hig.se
Box 801 76 GÄVLE
026-64 85 00 (växel)