Genomgång av tekniker för modellering och animation i opensource-programmet Blender. Du får bekanta dig med grundläggande koncept inom offline-3D-grafik för film och video, samt de viktigaste tekniska och konstnärliga metoderna inom modellering och animation. Undervisningen är till stor del baserad på praktiskt konstnärligt/tekniskt arbete och exempelstudier. Kursen riktar sig främst till dig som vill få en introduktion till konstnärligt arbete med 3D-grafik.
Behörighetskrav
Grundläggande behörighet För att bli registrerad på kursen skall en obligatorisk uppgift göras under kursens första vecka/veckorUrval
Betyg/Högskoleprov: 50/50 %Webbanmälan öppnar cirka en månad före sista anmälningsdag.
När du väljer att ansöka till en kurs kommer du till Antagning.se där koden för din kurs kommer vara förifylld.
Mer om antagning på Antagning.se
*) Webbanmälan på antagning.se öppnar cirka en månad före sista anmälningsdag.
KONTAKTA OSS
Högskolan i Gävle
801 76 Gävle
026 - 64 85 00
Följ oss i sociala medier