Marknadsföring B 7.5 hp

Om kursen

Den som kan analysera en marknad och andra interna/externa faktorer har ett försprång gentemot konkurrenterna. Används dessa kunskaper på rätt sätt så är vägen till framgång spikrak!

Kursen fokuserar på strategisk marknadsplanering och lyfter fram förnyelsens roll. I fokus också framtidsaspekter och strategiska val. Inom ramen för kursen får du möjlighet att praktiskt tillämpa teoretiska modeller på valfritt caseföretag i syfte att föreslå framtida vägval.

För mer information se www.hig.se

Kursplan

Litteratur

Anmälningsinformation

Behörighetskrav

Marknadsföring A.

Urval

Högskolepoäng

Webbanmälan öppnar cirka en månad före sista anmälningsdag.

När du väljer att ansöka till en kurs kommer du till Antagning.se där koden för din kurs kommer vara förifylld.

Mer om antagning på Antagning.se

Ansökan

Start
Studieform
Veckor
Anmälan
Hösten 2020
Distans
202046 - 202102
Studietid: Dagtid
Antal platser: 10
Studieort: Ortsoberoende
0 träffar
Anmälningskod: HIG-11159
Undervisningsspråk: Svenska
Studietakt: Halvfart
Våren 2021
Distans
202113 - 202122
Studietid: Dagtid
Antal platser: 10
Studieort: Ortsoberoende
0 träffar
Anmälningskod: HIG-21176
Undervisningsspråk: Svenska
Studietakt: Halvfart

*) Webbanmälan på antagning.se öppnar cirka en månad före sista anmälningsdag.

Publicerad av: Veronica Liljeroth Sidansvarig: Veronica Liljeroth Sidan uppdaterades: 2018-03-09
Högskolan i Gävle
www.hig.se
Box 801 76 GÄVLE
026-64 85 00 (växel)