- Högskolan i Gävle
- / Utbildning
- / Kurser
- / Kursbeskrivning
Om kursen
Kursens innehåll syftar till att fördjupa framförallt lärares, förskollärares och fritidspedagogers kunskaper om undervisnings- och lärandeprocesser i pedagogiska verksamheter genom en systematisk reflektion över den egna verksamheten med hjälp av metoder och förhållningssätt hämtade från utbildningsvetenskaplig forskning. Vidare innehåller kursen teorier om kollegialt lärande som en väg till utveckling av kvalitet i verksamheterna. Ytterligare innehåll är kvalitetsarbetes olika delar och nivåer samt utformning av skriftlig dokumentation om det egna utvecklingsarbetet.
Kursen genomför med fysiska träffar vid högskolan i Gävle (någon heldag samt sen eftermiddag el. kväll) samt genom webbaserad undervisning. Kursen ingår i masterprogrammet i Utbildningsvetenskap som är inriktad mot verksamhetsutveckling.
Anmälningsinformation
Behörighetskrav
Svenska och engelska motsvarande vad som krävs för grundläggande behörighet till svensk högskoleutbildning på grundnivå. Förskollärarexamen, lärarexamen eller examen inriktad mot arbete i fritidshem, om minst 180 hp, eller en kandidatexamen om minst 180 hp varav minst 90 hp inom pedagogik, didaktik eller ämne som kan bedöms som varande likvärdigt.Urval
HögskolepoängWebbanmälan öppnar cirka en månad före sista anmälningsdag.
När du väljer att ansöka till en kurs kommer du till Antagning.se där koden för din kurs kommer vara förifylld.
Mer om antagning på Antagning.se
Ansökan
4 träffar
*) Webbanmälan på antagning.se öppnar cirka en månad före sista anmälningsdag.