Sök

Högskolan i Gävles kampanj vann silver i Svenska designpriset

2021-10-18 

Högskolan i Gävles studentrekryteringskampanj vann silver i Svenska designpriset under kategorin digital marknadsföring. Tävlingen är en av Sveriges största inom kommunikation.

Bild från studentrekryteringskampanjen.

Bild från Högskolans studentrekryteringskampanj.

- Det är jätteroligt att vår marknadsföring uppmärksammas genom det här priset, säger Tommy Löfgren, avdelningen för kommunikation och externa relationer. Vi vet att vår studentrekrytering är framgångsrik och att vi har ett starkt söktryck. Genom den här utmärkelsen får vi och vår reklambyrå, Lundberg & Co, också ett erkännande i kommunikationsbranschen och det är väldigt hedrande.

Vann pris i global tävling 2016

Årets Svenska designpris hade fler deltagare än någonsin. Alla typer av organisationer och varumärken tävlar, privata bolag, kommuner, myndigheter, etc.

Det är heller inte första gången som Högskolan i Gävle vinner pris för en studentrekryteringskampanj. Faktum är att Högskolan är ett av få lärosäten i världen som prisbelönats i en global kommunikationstävling. För några år sedan, 2016, vann Högskolan brons i tävlingen Epica awards för kreativ kommunikation.

Publicerad av: Anders Munck Sidansvarig: Anders Munck Sidan uppdaterades: 2021-10-18
Högskolan i Gävle
www.hig.se
Box 801 76 GÄVLE
026-64 85 00 (växel)