– Den blir lite mer lockande och ger större igenkänning. Om presumtiva studenter läser om andra studenter ger det inspiration och det kan få dem att känna att de också vill studera här, säger Patrice Laredius, kommunikatör med inriktning på studentrekrytering och marknadsföring och en av dem som jobbat med att ta fram katalogen.
I årets katalog har faktadelarna om varje utbildningsprogram komprimerats för att ge mer plats åt de personliga berättelserna där studenter och alumner intervjuats om sina studier vid Högskolan i Gävle.
– I dag söker de flesta efter information om utbildningar på webben och då behövs inte den skriftliga informationen på samma sätt. Den här katalogen är tänkt som ett inspirerande magasin som ligger rätt i tiden då många kanske inte tar sig tid att läsa en faktaspäckad katalog, säger Maria Åstrand Swenneke, kommunikatör.
Programkatalogen kommer nu att placeras ut på olika platser på Högskolan, spridas på event, mässor, till studievägledare och på gymnasieskolor. Den går även att ladda ner, bläddra i digitalt här nedanför eller beställa på Högskolans hemsida.
Text och foto: Anna Sällberg