Webbmöten via Adobe Connect

Adobe Connect är ett verktyg för att hålla möten och föreläsningar som är helt webbaserat. Här kan du läsa hur du kopplar upp dig till ett webbmöte.

Gör så här innan mötet

  1. Du behöver en dator med fast uppkoppling och ett headset med mikrofon och en webbkamera, för att kunna delta från din dator.
  2. Gå igenom startguiden från Adobe Connect
  3. Gå in på mötet via länken som du får av din lärare, vanligen i Blackboard eller via mejl.

Bra att veta

  1. Använd helst en fast nätverksuppkoppling på din dator.
  2. Stäng ner andra program så att endast Adobe Connect är öppet.
  3. Om det uppstår problem med ljudet under mötet, prova att stänga webbläsaren och prova om möjligt en annan webbläsare.
  4. Kontrollera dina ljudinställningar inne i mötet med Meeting > Audio Setup Wizard.
  5. Om du känner dig osäker, be läraren öppna rummet i förväg så att du kan prova tekniken.
  6. Läs och skriv ut vår snabbguide till Adobe Connect
Kontakt

Kontakta Learning Center om du har frågor om Adobe Connect.
Telefon: 026-64 87 00
Telefontid: måndag - fredag kl. 8.00 -15.00
Supportsystem: support.hig.se

Publicerad av: Elisabeth Jansson Sidansvarig: Jenny Ericsson Sidan uppdaterades: 2018-05-18
Högskolan i Gävle
www.hig.se
Box 801 76 GÄVLE
026-64 85 00 (växel)