Syfte
Programmet syftar till att undersöka, men även utveckla, villkor och förutsättningar för olika aktörers användning av digitala teknologier i undervisning och lärande. Detta sker ofta genom så kallad design-baserad forskning där forskare och aktörer i den aktuella undersökningskontexten bidrar med sina respektive kompetenser. På så sätt skapas förutsättningar att generera direkta praktiska nytta i den aktuella kontexten och teoretisk kunskap med relevans i andra kontexter.
Målgrupp
Programmets tänka målgrupp är privata och offentliga samhällsaktörer som på något sätt vill utveckla sin förståelse om, och förmåga att, skapa förutsättningar för lärande med hjälp av digitala teknologier. Denna samverkan kan ske via utbildnings-, utvecklings- och forskningsprojekt.
Deltagare
Ola J Lindberg, professor pedagogik (gästprofessor, biträdande programansvarig)
Pia Tham, professor socialt arbete
Aihie Osarenkhoe, professor företagsekonomi
Eleonor Kristoffersson, professor juridik
Daniella Fjellström, docent företagsekonomi
Komal Singh Rambaree, docent socialt arbete
Jörgen Holmberg, lektor didaktik (programansvarig)
Davoud Masoumi, lektor didaktik
Maryam Bourbour, lektor pedagogik
Per Vesterlund, lektor medie- och kommunikationsvetenskap
Åsa Vidman, lektor socialt arbete
Johan Liljestrand, lektor pedagogik
Johan Christensson, lektor svenska språket
Sara Mörtsell, doktorand didaktik
Kristina Walldén-Hillström, adjunkt didaktik
Claes Westelius, adjunkt
Jan Sjölund, adjunkt
Nessica Nässén, adjunkt