Syfte
Syftet med forskningsprogrammet Morgondagens lärmiljöer är att bidra till bättre miljöer för utbildning. Vi undersöker design och användning av lärmiljöer utifrån olika discipliner och intressenters perspektiv, med tonvikt på förändringsprocesser och nya typer av lärmiljöer.
Målgrupp
Programmet vänder sig till såväl offentliga som privata skolhuvudmän och företag med intresse för skol- och förskolebyggnader. Vi är öppna för samarbeten i olika typer av utbildnings-, utvecklings- och forskningsprojekt.
Forskare
Jan Grannäs, docent (programledare, didaktik)
Anneli Frelin, professor (bitr. programledare, didaktik)
Annika Elm, lektor (forskare, didaktik)
Lena O Magnusson, lektor (forskare, didaktik
Tobias Fredlund, lektor (forskare, didaktik)
Hans Richter, professor (forskare, arbetshälsovetenskap)
Igor Knez, professor (forskare, psykologi)
Wenche Mörck Riekki, forskarassistent, didaktik
Therese Östlin, forskarassistent, didaktik