Pressinbjudan: Seminarium om att införa Lean väcker stort intresse

Lean är en framgångsrik filosofi och ett fruktbart angreppssätt inom rad olika verksamheter. Men hur börjar man? Hur kan hela organisationen engageras? Det är ett par av de frågor som diskuteras när CLIP, Centrum för Logistik och Innovativ Produktion vid Högskolan i Gävle arrangerar ett seminarium om Lean på torsdag den 10 december, ett seminarium som rönt mycket stort intresse från näringsliv och offentlig sektor och som redan är fulltecknat.
Lean är en utvecklingsmodell för effektivisera produktionen och höja kvaliteten. Under seminariet riktas fokus på utmaningar kring införandeprocessen. Deltagarna får ta del av erfarenheter från både industriell och offentlig verksamhet.

Vid seminariet medverkar följande talare:

Hans Reich, Produktionslyftet och Chalmers Industrihögskola
Anders Hugnell, föreståndare KTH Leancentrum
Annica Blomqvist, kvalitets- och miljöansvarig, Mekanotjänst i Ljusdal AB
Peter Andersson, produktionschef SVV, Sandvik Primary Products
Göran Modin, överläkare och verksamhetschef, Vo Ortopedi, Södersjukhuset AB
Gert Frick, VD JMAC och ordförande i Lean Forum

Seminariet äger rum i Hörsalen i Teknikparken i Gävle, Nobelvägen 2 kl. 8.00-13.00.

Media är välkomna att delta under hela eller delar av seminariet. Anmälan till Camilla Niss, camilla.niss@hig.se.

För mer information, kontakta: Lars Bengtsson, föreståndare vid CLIP, professor i industriell ekonomi, 026-64 88 02 eller 070-631 23 91
Camilla Niss, biträdande föreståndare vid CLIP, universitetslektor i industriell organisation, 026-64 88 01

Publicerad av: Douglas Öhrbom Sidansvarig: Anders Munck Sidan uppdaterades: 2009-12-09