Gå till eugreenalliance
Sök

Denna nyhet är äldre än 6 månader och är kanske inte aktuell längre.


Högskolan i Gävle berättar om vad framtiden behöver i kombinerad varumärkes- och marknadsföringskampanj

Varumärkeskampanj 2012
Högskolan i Gävle startar i dag sin kombinerade varumärkes- och marknadsföringskampanj "Vad framtiden behöver".

Kampanjen syftar till att berätta om Högskolans vision om en hållbar livsmiljö för människan och samtidigt rekrytera studenter till läsåret 2012/2013.

Vad-framtiden-behöver-kampanjen består av tre reklamfilmer på bio och i Kanal 5, mobilapplikationen SYO-konsulenten för både androider och Iphones, affischer utomhus, digital och printannonsering, annonsering på Facebook samt exponering i Stockholms tunnelbana.

Kampanjen pågår under februari, mars och april med tyngdpunkt på perioden från den 12 mars till och med sista ansökningsdag den 15 april.

- Vår vision om en hållbar livsmiljö för människan är framtidsorienterad och positionerar Högskolan i Gävle utifrån vad vi kan bidra med inom utbildning och forskning till samhällets utveckling. Bland annat handlar det om att vi utbildar för kompetenser och yrken som arbetsmarknaden frågar efter. Det vill vi visa i kampanjen, kommenterar kommunikationschef Johan Ahlgren.

Yrken som framtiden behöver.


De tre filmerna i kampanjen visar behovet av olika yrken — socionomer, ingenjörer och lärare. Filmerna är humoristiska situationer som känns igen av målgruppen. I utomhuskampanjen och i mobilapplikationen visas Högskolans samlade utbud av utbildningsprogram.

-  Vi vänder oss i första hand till ungdomar i åldern 18-25 år. Valet av humor som metod är gjort för att vi vill kommunicera med målgruppen på dess villkor, säger informatör Camilla Ingelsson.

Humor blandas med allvar.


Mobilapplikationen SYO-konsulenten är en blandning av humor och allvar. Information om yrken och utbildningar visas på ett underhållande sätt.

- Att informera om utbildning är allvarligt och ansvarsfullt, eftersom det handlar om människors vägval i livet. Men det blir lättare att nå ut om budskapet framförs på ett underhållande vis, säger informatör Maria Åstrand Swenneke.

En av tre filmer i kampanjen: http://www.youtube.com/watch?v=GArHb1Ir5d0

För ytterligare information, v v kontakta:
Johan Ahlgren, kommunikationschef, 026-64 85 60 eller 070-645 85 60

Publicerad av: Douglas Öhrbom Sidansvarig: Anders Munck Sidan uppdaterades: 2012-02-10
Högskolan i Gävle
www.hig.se
Box 801 76 GÄVLE
026-64 85 00 (växel)