Pressinbjudan till Teknikcollegedagen 2014 i Gästrikland

Gästrikland gör en kraftsamling i samband med firandet av Teknikcollege nationella kampanjdag den 9 oktober mellan kl 9 - 17.

Hur säkerställer vi framtida kompetens inom teknik?

Syftet är att visa upp olika satsningar runt om i Teknikcollege Sverige för att skapa matchning mellan utbildningssystemet och det kompetensförsörjningsbehov som Sveriges industriföretag har.

Följ med på en resa genom landskapet

Arrangemanget är en resa genom landskapet för att på plats – i Hofors, Sandviken och Gävle – se och höra hur Teknikcollege arbetar.

Följ med och ta del av de ljusa framtidsutsikter som finns inom teknikutbildningar och vid regionenens teknik och industriföretag.

- Kompetensförsörjningen är den långsiktigt absolut viktigaste framtidsfrågan för industrin. Därför är det viktigt för oss inom industrin i Gästrikland att både arbeta för att få människor att vilja flytta hit för att jobba och utbilda sig men även att inspirera våra egna ungdomar att välja tekniska utbildningar,betonar Per Brykt, regional ordförande Teknikcollege Gästrikland

Det går bra att ta del av antingen hela eller delar av dagen. För mer information kring dagen kontakta Ann-Kristin Forsberg.

För mer information, vänligen kontakta:
Ann-Kristin Forsberg, Processledare Teknikcollege Gästrikland
Telefon: direkt 026-24 03 28, 070-089 96 30
E-post: kristina.forsberg@sandviken.se
Webb: http://tcgastrikland.se/

Per Brykt Regional Ordförande Teknikcollege Gästrikland
E-post: per.brykt@sandvik.com

Publicerad av: Douglas Öhrbom Sidansvarig: Anders Munck Sidan uppdaterades: 2014-10-06