Att upptäcka digitaliseringens möjligheter

2018-04-12

Nu ska företag och organisationer inspireras att med hjälp av digitaliseringen lösa problem, upptäcka nya affärsmöjligheter, effektivisera tröga processer samt attrahera nya grupper till industrin.

Logga

Gävle kommun och EU-projektet TechTown, Högskolan i Gävle och Hållbara Affärsrelationer samt Find-IT och Gamificationnätverket arrangerar en digitaliseringsdag måndag 16 april.

Digitaliseringsdag på Högskolan

• Hur nya verktyg kan skapa nya möjligheter

Datum: Måndag den 16 april
Tid: kl 13.00–17.00
Plats: Högskolan i Gävle, hörsalen Valhall

Hållbara affärsrelationer

Projektet ”Hållbara Affärsrelationer (HAR) för Innovativ Regional Affärsutveckling” är ett projekt som bedrivs av forskare på E-avdelningen vid Högskolan i Gävle. Målet är att diskutera och sprida kunskaper inom aktuella utvecklingsområden som handlar om digitalisering, internationalisering, hållbarhets redovisning och hållbar samverkan.

Enligt Aihie Osarenkhoe, professor i företagsekonomi och forskningsledare vid Högskolan i Gävle, är detta event om digitaliseringens förutsättningar och kritiska faktorer ett unikt skolexempel på ett strategiskt samarbete mellan akademi, organisationer, näringslivet och offentliga institutioner kring en gemensam samhällsutmaning.

Tech Town

Gävle medverkar tillsammans med elva andra medelstora europeiska städer, i ett europeiskt samarbetsprojekt kallat TechTown.

Tanken med TechTown, är att varje stad ska skapa bättre förutsättningar för att tillvarata digitaliseringens möjligheter, utveckla den digitala ekonomin och att öka antalet digitala jobb.

Find-IT och Gamificationnätverket

FindIT hjälper små och medelstora företag i Gävleborg och Dalarna att stärka konkurrens- och innovationskraften. FindIT driver bl a ett nätverk kring frågor som rör Gamification, som handlar om att använda spelmekanismer inom exempelvis, industri, handel, IT, transport eller utbildning.

För mer information kontakta:
Aihie Osarenkhoe, professor i företagsekonomi vid Högskolan i Gävle
Tel: 026-64 85 84, 070-191 45 26
E-post: aihie.osarenkhoe@hig.se

Publicerad av: Douglas Öhrbom Sidansvarig: Anders Munck Sidan uppdaterades: 2018-04-12