
Forskarpresentation
Elisabeth Häggström
Universitetslektor, docent
Forskningsämne: Vårdvetenskap
E-post: elisabeth.haggstrom@hig.se
Telefon: 026-64 50 27
Elisabeth är legitimerad sjuksköterska, legitimerad barnmorska, Med. Dr, universitetslektor och docent.
AKTUELL FORSKNING
- Omsorgens vårdare och ledare
- Motiverande samtal; om distriktssköterskors tillämpning samt upplevelser ur distriktssköterske- och patientperspektiv
- Smärta hos äldre med eller utan kognitiv nedsättning
- Casemetodik
LÄS MER OM
Konferensbidrag
Hagerman, H., Engström, M., Wadensten, B., Häggström, E. & Skytt, B. (2018). Male first-line managers experiences of the work situation in elderly care: An empowerment perspective. .
[Mer information]
Hagerman, H., Engström, M., Häggström, E. & Wadensten, B. (2018). Manliga första-linjens chefers upplevelser av sin arbetssituation i äldreomsorgen – med utgångspunkt i empowerment. FALF KONFERENS 2018 Arbetet – problem eller potential för en hållbar livsmiljö? 10-12 juni 2018 Gävle : Program och Abstracts. S. 143-.
Länk
[Mer information]
Hofsten, A. & Häggström, E. (2016). Education in reverse: student activity first, lecture last. Education in reverse: student activity first, lecture last.
[Mer information]
Hofsten, A. & Häggström, E. (2015). Reversed order: student activity first and lecture last. AMEE 2015 Abstract Book. Glasgow. S. 42-.
Länk
[Mer information]
Hofsten, A. & Häggström, E. (2014). Alternating large group seminars using the white board with small group discussions helps students be active and reflective. .
Länk
[Mer information]
Nyström, A., Pålsson, Y., Hofsten, A. & Häggström, E. (2013). Bachelor nursing students' experiences of being video-recorded during examination in a simulated emergency care situation. .
[Mer information]
Andersson, I., Hofsten, A. & Häggström, E. (2013). Case seminars open new doors to understanding – students’ experiences of learning. .
[Mer information]
Nyström, A., Pålsson, Y., Hofsten, A. & Häggström, E. (2013). Undergraduate nursing students experiences of beeing video-recorded during examination in a simulated emergency care situation. .
[Mer information]
Hofsten, A., Andersson, I. & Häggström, E. (2012). Case seminars open new doors to understanding : nursing students’ experiences of learning. .
[Mer information]
Hofsten, A. & Häggström, E. (2012). Caseseminarier öppnar dörrar till djupare förståelse. .
[Mer information]
Nyström, A., Pålsson, Y., Hofsten, A. & Häggström, E. (2012). Nursing students' experiences of being video-recorded during examination in a fictive emergency care situation. .
[Mer information]
Hofsten, A. & Häggström, E. (2010). Case seminars open doors to deeper understanding : Nursing students’ experiences of learning. . S. 34-.
Länk
[Mer information]
Hofsten, A. & Häggström, E. (2010). Case seminars open doors to deeper understanding : Nursing students’ experiences of learning. .
Länk
[Mer information]
Hofsten, A. & Häggström, E. (2010). Case-seminarier – ett sätt att med patientfall engagera studenter till djupinlärning. FOU-dagen : aktuell forskning och utveckling för alla intresserade i landstinget. S. 23-23.
Länk
[Mer information]