Forskarpresentation
Professor
Forskningsämne: Företagsekonomi
E-post: aihie.osarenkhoe@hig.se
Telefon: 026-64 85 84
Mobil: 070-191 45 26
Aihie Osarenkhoe är professor i företagsekonomi och forskningsledare inom ekonomiämnen vid Akademin för Utbildning och Ekonomi. Förutom filosofie doktorsexamen i företagsekonomi från Stockholms universitet, innehar Professor Osarenkhoe ämneslärarexamen i ekonomiska ämnen från Lärarhögskolan i Stockholm.
AKTUELL FORSKNING
Hans forskning handlar om att tillämpa relations- och nätverksbyggande verktyg för att studera konsument-, tjänste-, och industriellmarknadsförings problematik såväl nationellt som internationellt kontext. Förnärvarande leder Aihie Osarenkhoe KK-stiftelsens finansierade projekt: ”Innovativa Strategiska Nätverk (ISNET) i alltmer Digitaliserad tillverkningsindustri”. Aihie Osarenkhoe har lett arbetet som ledde till framtagandet av Hållbara Affärsrelationer (HAR). HAR är ett samlingstema för all forskning som bedrivs inom ekonomiämnen vid Högskolan i Gävle. HAR drar nytta av ekonomiämnens mångvetenskaplighet kring ett gemensamt forskningstema.
LÄS MER OM
Förutom att erbjuda kurser i Customer Relationship Management, Brand Management, International Business strategi, Marknadsföringsteorier, är Dr Osarenkhoe handledare för kandidat-, magister-och Doktorsavhandlingar. Han är också ansvarig för MBA-programmet i Marketing Management vid Högskolan i Gävle.
Har utvecklat och undervisat följande kurser vid Högskolan I Gävle: