Gå till eugreenalliance
Sök

Forskarpresentation

Ehsanul Huda Chowdhury

Forskarpresentation

Ehsanul Huda Chowdhury

Universitetslektor

Forskningsämne: Företagsekonomi

E-post: ehsanul.chowdhury@hig.se
Telefon: 026-64 85 00 (växel)

Ehsanul Huda Chowdhury tog sin doktorsexamen på Angeles University Foundation of Phillipines i juni 2010. Hans avhandling handlade om supply chain management. Han läste sin MBA i marknadsföring på University of Dhaka i Bangladesh 2004, fick sin Masters i International Business från University of Western Sydney i Australien 2001, samt sin Bachelor's degree inom handel, med marknadsföring som huvudämne, från University of Delhi i Indien 1998.

Han har undervisat vid universitet på grund- och forskarnivå sedan september 2004. Hans huvudsakliga undervisningsområde är marknadsföring och Supply Chain Management.

AKTUELL FORSKNING

Chowdhury har forskat inom området marknadsföring och Supply Chain Management de senaste 10 åren.

LÄS MER OM

Brödtext

Konferensbidrag

Fjellström, D., Chowdhury, E., Ahmed, S. & Islam, M. (2023). Influence of supply chain factors on reshoring decisions – A structured literature review. . Länk [Mer information]
Chowdhury, E., Fjellström, D., Osarenkhoe, A., Sukbua, S. & O'Sullivan, J. (2023). Resources required for internationalization of Swedish SMEs. . Länk [Mer information]
Fjellström, D. & Chowdhury, E. (2023). Study on international marketing strategies for MNCs in emerging markets in disrupted times. . Länk [Mer information]
Fjellström, D., Chowdhury, E., Osarenkhoe, A., Sjöberg, S. & Sekyere, B. (2022). Critical role of cluster organisations to overcome SMEs´ liabilities of size, resources, newness, and foreignness in their internationalisation. International Conference Proceedings : ICISET-22, ICBEN-22, LLESS-22 & IEMEL-22. S. 111-112. Länk [Mer information]
Fjellström, D., Chowdhury, E., Osarenkhoe, A., Hartung, K. & Hämäläinen, E. (2022). Enablers of international product positioning strategy – A Swedish SME’s case. International Conference Proceedings : ICISET-22, ICBEN-22, LLESS-22 & IEMEL-22. S. 111-112. Länk [Mer information]
Fregidou-Malama, M., Chowdhury, E., Fjellström, D. & Hyder, A. (2022). The paradox of globalization: exploitation or empowerment of women?. The paradox of globalization: exploitation or empowerment of women?. Länk [Mer information]
Fregidou-Malama, M., Hyder, A. & Chowdhury, E. (2019). Why Microfinance in Rich Developed Countries?. ICBM 2019 2nd International Conference on Business and Management. Dhaka: BRAC University. S. 795-. Länk [Mer information]
Fregidou-Malama, M., Chowdhury, E. & Hyder, A. (2017). Innovative Marketing Strategy : Multinational Companies in Bangladesh. ICBM 2017 : International Conference on Business and Management. Dhaka: BRAC University. S. 659-659. [Mer information]
Hyder, A. & Chowdhury, E. (2015). Market Orientation in Service Firms - An International Comparative Study. Proceedings of the 3<sup>rd </sup>International Conference on Strategic Innovative Marketing (IC-SIM 2014). Amsterdam. S. 16-23. 10.1016/j.sbspro.2015.01.1169 [Mer information]
Publicerad av: Sara Perttunen Sundberg Sidansvarig: Camilla Niss Sidan uppdaterades: 2020-02-26
Högskolan i Gävle
www.hig.se
Box 801 76 GÄVLE
026-64 85 00 (växel)