Gå till eugreenalliance
Sök

Forskarpresentation

Cresantus Biamba

Cresantus Biamba har omfattande forskningskompetens och ett aktivt intresse inom områdena ledarskap och management, organisatoriska förändringar och kultur, skolans effektivitet och förbättring, kompetensutveckling för lärare, utbildning för hållbar utveckling.

Forskarpresentation

Cresantus Biamba

Universitetslektor

Forskningsämne: Didaktik
Forskningsområde: Utbildningsvetenskap

Cresantus har en doktorsexamen i internationell och jämförande pedagogik från Stockholms universitet, en masterutbildning (M. Phil.) i filosofi och utveckling från Oslo Universitet, Norge och M. Ed från Manchester University, i England.

AKTUELL FORSKNING

Cresantus Biamba har omfattande forskningskompetens och ett aktivt intresse inom områdena ledarskap och management, organisatoriska förändringar och kultur, skolans effektivitet och förbättring, kompetensutveckling för lärare, utbildning för hållbar utveckling. Han intresserar sig också för hur lärare gör sina bedömningar och hur policyer inom högre utbildning formuleras.

LÄS MER OM

Brödtext

Konferensbidrag

Biamba, C. (2020). Promoting Culturally Diverse Students through Internationalization. Promoting Culturally Diverse Students Through Internationalisation. [Mer information]
Biamba, C. (2019). Globalization, Education for Sustainable Development and Pedagogical Challenges in Teacher Education. . [Mer information]
Biamba, C. (2018). Implementing Education for Sustainable Development and Pedagogical Challenges in teacher training programme. . [Mer information]
Biamba, C. & Odero, J. (2016). A policy review of school leadership in Sub-Saharan Africa. Leading better learning: School leadership and quality in the Education 2030 agenda : Regional reviews of policies and practices: UNESCO Education Sector. S. 111-136. [Mer information]
Biamba, C. (2014). Education for Sustainable Development in higher education : A study examining the challenges and opportunities for a teacher training programme. . [Mer information]
Biamba, C. (2014). Education Millennium Development and EFA Goals in Cameroon and Nigeria. . [Mer information]
Biamba, C. (2014). Towards Reaching Education Millennium Development and EFA Goals in Cameroon and Nigeria. . [Mer information]
Biamba, C. (2013). Inclusion and classroom practices in a Swedish school : A Case Study of a school in Stockholm. . [Mer information]
Publicerad av: Sara Perttunen Sundberg Sidansvarig: Camilla Niss Sidan uppdaterades: 2020-02-06
Högskolan i Gävle
www.hig.se
Box 801 76 GÄVLE
026-64 85 00 (växel)