Gå till eugreenalliance
Sök

Forskarpresentation

Tobias Fredlund

Forskarpresentation

Tobias Fredlund

Universitetslektor

Forskningsämne: Didaktik
Forskningsområde: Utbildningsvetenskap

Ett av Tobias Fredlunds intresseområden är hur olika kommunikationsformer påverkar undervisning och lärande. Han är särskilt intresserad av hur exempelvis språk, bilder och gester kompletterar varandra i lärares och elevers betydelseskapande. Framför allt berör hans forskning undervisning och lärande i naturvetenskapliga ämnen.

AKTUELL FORSKNING

Just nu deltar Tobias Fredlund i forskningsprojektet DesDiNaTe. Projektet är praktiknära och forskare och förskollärare samarbetar för att förbättra undervisning och lärande om naturvetenskap/teknik, miljöfrågor och hållbar utveckling.

LÄS MER OM

  • Publikationer

Konferensbidrag

Fredlund, T. & Erik, K. (2019). Science students' noticing of appropriate frames. . [Mer information]
Fredlund, T. & Knain, E. (2018). Analysing school science group work in terms of multimodal text development and its interplay with the context of situation. 9ICOM Book of Abstracts. S. 64-64. [Mer information]
Suhr Lunde, M., Mathiassen, K., Fredlund, T. & Knain, E. (2018). Representations and Students Teachers’ Experiences from Teacher Practice. . [Mer information]
Knain, E., Remmen, K. & Fredlund, T. (2018). Representations in students’ argumentation on SSI. . [Mer information]
Suhr Lunde, M., Mathiassen, K., Fredlund, T. & Knain, E. (2018). Student teachers’ perspective of representations in science teaching and learning. 9ICOM Book of Abstracts. S. 104-104. Länk [Mer information]
Fredlund, T., Knain, E. & Larsen Furberg, A. (2018). Using representations to learn about the greenhouse effect. . [Mer information]
Suhr Lunde, M., Mathiassen, K., Fredlund, T. & Knain, E. (2017). Lærerstudenters erfaringer med bruk av representasjoner i praksis. . [Mer information]
Knain, E., Fredlund, T. & Larsen Furberg, A. (2017). Making the invisible visible across modes and representations. . [Mer information]
Fredlund, T., Knain, E. & Larsen Furberg, A. (2017). Teaching science using underdetermined representations : Illustration and implications. . [Mer information]
Knain, E., Remmen, K. & Fredlund, T. (2017). The role of representations in students' argumentation on SSI. . [Mer information]
Fredlund, T., Knain, E. & Larsen Furberg, A. (2017). The transition from naturalistic to theoretical representations of the greenhouse effect. . [Mer information]
Fredlund, T., Knain, E. & Remmen, K. (2017). Two central aspects of sign-making for the learning of science : differentiation and integration. . [Mer information]
Fredlund, T., Linder, C. & Airey, J. (2014). Exploring knowledge representation in terms of the enactment of idealized patterns of disciplinary-relevant aspects. . [Mer information]
Fredlund, T., Linder, C. & Airey, J. (2014). Learning in terms of the semiotic enactment of patterns of disciplinary-relevant aspects. IACS-2014 Book of abstracts. S. 94-94. [Mer information]
Airey, J., Eriksson, U., Fredlund, T. & Linder, C. (2014). On the Disciplinary Affordances of Semiotic Resources. IACS-2014 Book of abstracts. S. 54-55. Länk [Mer information]
Fredlund, T., Linder, C. & Airey, J. (2014). Reverse rankshift : Towards an appreciation of the disciplinary affordances of representations. . [Mer information]
Airey, J., Eriksson, U., Fredlund, T. & Linder, C. (2014). The Concept of Disciplinary Affordance. . Länk [Mer information]
Fredlund, T., Linder, C. & Airey, J. (2014). Variation as a method for perceiving the disciplinary affordances of physics representations. IACS-2014 Book of Abstracts. S. 32-33. [Mer information]
Fredlund, T. (2013). Learning science and the selection of apt signifiers : an example from physics. . [Mer information]
Fredlund, T. & Linder, C. (2013). Making physics learning possible : exploring a variation perspective on representations. . [Mer information]
Fredlund, T., Linder, C. & Airey, J. (2012). A case study of the role of representations in enabling and constraining the sharing of physics knowledge in peer discussions. . [Mer information]
Fredlund, T., Airey, J. & Linder, C. (2012). Choosing appropriate resources : investigating students’ scientific literacy. ECER 2012. Länk [Mer information]
Fredlund, T., Airey, J. & Linder, C. (2012). Critical aspects of scientific phenomena -- to the fore, in the background, or not present in scientific representations. . [Mer information]
Fredlund, T. (2010). Exploring Representations in Physics Teaching and Learning. . [Mer information]
Fredlund, T. (2010). Multimodality in Students Physics Discussions. . [Mer information]
Fredlund, T. & Linder, C. (2010). Naturvetarnas ‘språk’ : användandet av figurer, artefakter, ekvationer och ord i studentdiskussioner om fysikaliska fenomen. . Länk [Mer information]
Publicerad av: Sara Perttunen Sundberg Sidansvarig: Annika Elm Sidan uppdaterades: 2020-02-18
Högskolan i Gävle
www.hig.se
Box 801 76 GÄVLE
026-64 85 00 (växel)