Tre parallella spår kring mobbning och våld i skolan (i samarbete med Statens Skolverk)
1. Utvärdering av metoder mot mobbning 2. Analys av risker för samt beredskap inför grövre våld i skolan (inklusive dödligt våld) 3. Mobbningens förutsättningar
Senaste publikationerna
Thornberg, R., Wänström, L., Sjögren, B., Bjereld, Y., Edling, S., Francia, G. & Gill, P. (2023). A multilevel study of peer victimization and its associations with teacher support and well-functioning class climate. Social Psychology of Education. 10.1007/s11218-023-09828-5
[Mer information]
Hellfeldt, K., Gill, P. & Johansson, B. (2018). Longitudinal Analysis of Links Between Bullying Victimization and Psychosomatic Maladjustment in Swedish Schoolchildren. Journal of School Violence, 17 (1), 86-98. 10.1080/15388220.2016.1222498
[Mer information]
Gill, P. (2017). A Case Study Of How An Irish Island School Contributes To Community Sustainability, Viability And Vitality. Australian and International Journal of Rural Education, 27 (2).
Länk
[Mer information]
Gill, P. (2018). Grundskolan är demokratins fundament. Skola och Samhälle (3-maj).
Länk
[Mer information]
Thornberg, R., Wänström, L., Edling, S., Francia, G. & Gill, P. (2023). Peer Victimization amongst Swedish students: Protective Roles of School Staff Supportiveness and Class Climate. .
[Mer information]