Aihie Osarenkhoe

Aihie Osarenkhoe

Fil.dr., Professor i Företagsekonomi

Avdelningen för Ekonomi
Akademin för utbildning och ekonomi

Telefon:
Växel: 026-64 85 00
Direkt: 026-64 85 84
Mobil: 070-191 45 26

E-post: aihie.osarenkhoe@hig.se


Aihie Osarenkhoe är professor i företagsekonomi och forskningsledare inom ekonomiämnen vid Akademin för Utbildning och Ekonomi. Förutom filosofie doktorsexamen i företagsekonomi från Stockholms universitet, innehar Professor Osarenkhoe ämneslärarexamen i ekonomiska ämnen från Lärarhögskolan i Stockholm


Aktuell forskning

Hans forskning handlar om att tillämpa relations- och nätverksbyggande verktyg för att studera konsument-, tjänste-, och industriellmarknadsförings problematik såväl nationellt som internationellt kontext. Förnärvarande leder Aihie Osarenkhoe KK-stiftelsens finansierade projekt: ”Innovativa Strategiska Nätverk (ISNET) i alltmer Digitaliserad tillverkningsindustri”. Aihie Osarenkhoe har lett arbetet som ledde till framtagandet av Hållbara Affärsrelationer (HAR). HAR är ett samlingstema för all forskning som bedrivs inom ekonomiämnen vid Högskolan i Gävle. HAR drar nytta av ekonomiämnens mångvetenskaplighet kring ett gemensamt forskningstema.

Senaste publikationerna

Kuthea Nguti, L., Osarenkhoe, A. & Kiraka, R. (2019). A Study of the Relationship between Social Cognitive Factors and Career Choice Satisfaction within the Technology Career Path : A Gendered Perspective. Global Business Review. 10.1177/0972150919840935 [Mer information]
Fremont, V., Eklinder-Frick, J., Åge, L. & Osarenkhoe, A. (2019). Interaction through boundary objects : controversy and friction within digitalization. Marketing Intelligence & Planning, 37 (1), 111-124. 10.1108/MIP-04-2018-0135 [Mer information]
Hyder, A., Rydback, M., Borg, E. & Osarenkhoe, A. (2019). Medical tourism in emerging markets : the role of trust, networks and word of mouth. Health Marketing Quarterly, 36 (3), 203-219. 10.1080/07359683.2019.1618008 [Mer information]
Ojiaku, O. & Osarenkhoe, A. (2018). Determinants of Customers’ Brand Choice and Continuance Intentions with Mobile Data Service Provider : The Role of Past Experience. Global Business Review, 19 (6), 1478-1493. 10.1177/0972150918780764 [Mer information]
Osarenkhoe, A. & Fjellström, D. (2019). A cluster's internationalization platform as a springboard for internationalization of firms in the age of digitalization. Economic Clusters and Globalization: Diversity and Resilience. Taylor & Francis Group. [Mer information]
Publicerad av: Ann-Charlotte Wikström Sidansvarig: Svante Brunåker Sidan uppdaterades: 2018-07-06
Högskolan i Gävle
www.hig.se
Box 801 76 GÄVLE
026-64 85 00 (växel)