Ehsanul Huda Chowdhury

Fil.dr. Marknadsföring, Universitetslektor i Företagsekonomi

Avdelningen för Ekonomi
Akademin för utbildning och ekonomi

Telefon:
Växel: 026-64 85 00

E-post: ehachy@hig.se


Ehsanul Huda Chowdhury tog sin doktorsexamen på Angeles University Foundation of Phillipines i juni 2010. Hans avhandling handlade om supply chain management. Han läste sin MBA i marknadsföring på University of Dhaka i Bangladesh 2004, fick sin Masters i International Business från University of Western Sydney i Australien 2001, samt sin Bachelor's degree inom handel, med marknadsföring som huvudämne, från University of Delhi i Indien 1998.

Han har undervisat vid universitet på grund- och forskarnivå sedan september 2004. Hans huvudsakliga undervisningsområde är marknadsföring och Supply Chain Management. 

Aktuell forskning

Han har forskat inom området marknadsföring och Supply Chain Management de senaste 10 åren.

Senaste publikationerna

Hyder, A., Chowdhury, E. & Sundström, A. (2017). Balancing Control and Trust to Manage CSR Compliance in Supply Chains. International Journal of Supply Chain Management, 6 (2), 1-14. [Mer information]
Sundström, A., Sammalisto, K., Hyder, A. & Chowdhury, E. (2016). CSR implementation strategy constraints in emerging market supply chain context : Bangladesh garment industry experiences. International Journal of Applied Business and Economic Research, 14 (13), 9041-9062. [Mer information]
Chowdhury, E., Sundström, A. & Hyder, A. (2016). Supply Chain CSR Image Challenges - A study on Bangladesh Clothing Industry. International Journal of Supply Chain Management, 5 (2), 16-25. Länk [Mer information]
Chowdhury, E., Rodrick, S. & Ahmed, F. (2014). A study on BRAC Microfinance Products for rural consumers using Service Gap Model. International Journal of Business & Management (Toronto), 1 (1), 9-19. Länk [Mer information]
Hyder, A. & Chowdhury, E. (2015). Market Orientation in Service Firms - An International Comparative Study. Proceedings of the 3<sup>rd </sup>International Conference on Strategic Innovative Marketing (IC-SIM 2014). Amsterdam. S. 16-23. 10.1016/j.sbspro.2015.01.1169 [Mer information]
Publicerad av: Ann-Charlotte Wikström Sidansvarig: Svante Brunåker Sidan uppdaterades: 2018-07-06
Högskolan i Gävle
www.hig.se
Box 801 76 GÄVLE
026-64 85 00 (växel)