Sarah Philipson

Ekon.Dr., Docent i Marknadsföring, Företagsekonomi

Avdelningen för Ekonomi
Akademin för utbildning och ekonomi

E-post: sarah.philipson@hig.se

Telefon:
Växel: 026-64 85 00


Sarah Philipson har 19 års erfarenhet av undervisning vid svenska universitet. Hon har 25 års erfarenhet som ledande chef i skandinavisk media, telekom, teknik och pappers- och massaindustrin . Hon har hållit positioner som Group Vice President, VD, CFO och Marketing Manager.


Aktuell forskning

Min forskning har sedan jag återvände till akademin har haft 3 riktningar: Innovation (ur ett marknadsföringsperspektiv), branding, och utbildning inom marknadsföring.

Senaste publikationerna

Philipson, S. (2018). The difficulty with which tacit knowing is transformed into explicit knowledge. World Review of Entrepreneurship, Management and Sustainable Development. [Accepted] [Mer information]
Philipson, S. (2017). The difficulty with which tacit knowing is transformed into explicit knowledge. World Review of Entrepreneurship, Management and Sustainable Development. [Accepted] [Mer information]
Philipson, S. (2018). Bachelor and Master theses, bird or fish?. . [Mer information]
Philipson, S. (2018). Sources of Innovation - Revisited. . [Mer information]
Philipson, S. (2018). Well-grounded Theory–Pattern-finding in qualitative data : A 19 steps procedure of making data analyzable. . [Mer information]
Publicerad av: Anna Hellqvist Sidansvarig: Svante Brunåker Sidan uppdaterades: 2017-05-11
Högskolan i Gävle
www.hig.se
Box 801 76 GÄVLE
026-64 85 00 (växel)