Elisabeth Björklund

Lecturer in Educational Sciences and PhD

E-mail: elisabet.bjorklund@hig.se

Telephone: +46-(0)26-64 85 53

Current Research

I have in the past year participated in a research project initiated by the Norwegian Ministry of Education (Kunnskapsdepartementet). The project is now completed and the report will be delivered in November 2011. The project has aimed to evaluate a number of tools / models used in the Norwegian preschool to map three years old children´s language skills. The aim is to provide advice on which tools are appropriate to use and which are not suitable for use in preschool. The Norwegian parliament (Stortinget) is discussing the possibility of legislate mapping all three-year old children's language in pre-school.

Recent Publications

Björklund, E. & Gustafsson, C. (red.) (2016). Praktiknära forskning : Barn, lärare och lärande. Lund: Studentlitteratur. 254 s. [More information]
Björklund, E. & Gustafsson, C. (2016). Barns lärare - villkor och perspektiv på professionsutveckling. Praktiknära forskning : Barn, lärare och lärande. Lund: Studentlitteratur. S. 234-248. [More information]
Gustafsson, C. & Björklund, E. (2016). Forskning i högskolans tjänst - en resa för att utvecklas. Praktiknära forskning : Barn, lärare och lärande. Lund: Studentlitteratur. S. 9-26. [More information]
Björklund, E. (2016). Narrativer som skapare av identitet och mening. Praktiknära forskning : Barn, lärare och lärande. Lund: Studentlitteratur. S. 189-214. [More information]
Björklund, E. (2012). Vuggestuebørns møde med fortælling, billeder, tekst og tegn. Forskning i pædagogisk praksis. Köpenhamn: Akademisk Forlag. S. 94-115. [More information]
Published by: Zara Lindahl Page responsible: Svante Brunåker Updated: 2017-09-06
Högskolan i Gävle
www.hig.se
Box 801 76 GÄVLE
026-64 85 00 (växel)