Johan Liljestrand

Johan Liljestrand

Docent, Lektor i pedagogik

E-post: johan.liljestrand@hig.se

Telefon: 026-64 84 51

Aktuell forskning

Lärarstudenter och skolans demokratiuppdrag

Nytt bokkapitel med Silvia Edling i kommande volym: Raiker, A et al (ed) Teacher education and the development of democratic citizenship in Europe. Taylor & Francis, 2019.

Religion and Dialogue in modern Societies (ReDi)

Medverkar i ny bokantologi: Ipgrave, J, (red) (2018) Interreligious Engagement in Urban Spaces. Social, material and ideological dimensions. Springer.

Identitetsskapande bland ungdomar i en mångkulturell skolmiljö

Tillsammans med Teol Dr Linda Vikdal, Högskolan i Södertörn.

Förskollärare om relationen till det skol-liknande uppdraget

DesDiNaTe

Design och didaktik inom naturvetenskap och teknik i förskolan 

Tillsammans med Dr Annika Elm, Högskolan i Gävle

 

Senaste publikationerna

Liljestrand, J. (2018). How Interreligious buildings Influence Interreligious Neighbourhood Relations – The Case of Gods House in Fisksätra. Religion and Dialogue in the City. Waxmann Verlag. [Mer information]
Liljestrand, J. (2018). Religion and Swedishness : Swedish student’s attitudes to religions and nationality. Religion and Dialogue in the City.. Waxmann Verlag. [Mer information]
Liljestrand, J. (2018). Child- and subject orientation in Swedish preschool teachers’ practical reasoning. . [Mer information]
Elm, A. & Liljestrand, J. (2018). Documentation between local professionalism and accountability – a case from the Swedish preschool. . [Mer information]
Liljestrand, J. (2018). Educating for critical, sustainable learning in early years – policy expectations and practical deliberations among Swedish preschool teachers. . [Mer information]
Publicerad av: Johan Liljestrand Sidansvarig: Svante Brunåker Sidan uppdaterades: 2018-08-19
Högskolan i Gävle
www.hig.se
Box 801 76 GÄVLE
026-64 85 00 (växel)