Lärutbildningens skriftserie

Utgåvor i Lärarutbildningens skriftserie (Gävle University Press)
 

Nr 6: I mötet mellan vetenskap och lärande — 13 högskolepedagogiska  
        utmaningar.
        Red. Fransson, G. & Hammarström, H. (2012).
        175:      238 sidor    (Innehåll, information beställning etc.)

Nr 5: Kvalificerad som lärare? Om professionell utveckling, mentorskap och
         bedömning med sikte mot lärarlegitimation.
         Red. Gustafsson, C. & Fransson, G. (2012)

Nr 4: Newly Qualified Teachers in Northern Europe — Comparative Perspectives
        on Promoting Professional Development.
        Eds. Fransson, G. & Gustafsson, C. (2008):
        200:-(20 €)196 sidor  (Innehåll, information, beställning etc.)

Nr 3: Söderhamnsmodellen — mentorstöd för nybörjarlärare i yrkesutveckling
        och lokal skolutveckling.
        Morberg, Å. & Gustafsson, L. (2007).
        99:-        92 sidor

Nr 2: Kanon och tradition. Ämnesdidaktiska studier om fysik-, historie- och
        litteraturundervisning.
        Red. Brink, L. & Nilsson, R. (2006).
        200:-      242 sidor

Nr 1: Didaktikens mångfald.
        Red. Fransson, G., Morberg, Å., Nilsson, R. & Schüllerqvist, B. (2003).
        198:-       356 sidor

Beställningar av böcker kan ske genom Göran Fransson gfn@hig.se.
Vid beställning, ange faktura- och leveransadress samt referensperson.

Sätt att referera till publikationer i skriftserien (exempel):
Fransson, Göran & Hammarström, Helena (Red.) (2012). I mötet mellan vetenskap och lärande 13 högskolepedagogiska utmaningar. Lärarutbildningens skriftserie. Nr. 6. Gävle: Gävle University Press.
 

Publicerad av: Zara Lindahl Sidansvarig: Svante Brunåker Sidan uppdaterades: 2017-12-21
Högskolan i Gävle
www.hig.se
Box 801 76 GÄVLE
026-64 85 00 (växel)