Denna nyhet är äldre än 6 månader och är kanske inte aktuell längre.

Event gällande informationskompetens, falskt innehåll och Gamification

2019-01-15 

Välkommen att delta den på eventet den 22 februari 2019 i K-salen på Högskolan i Gävle.

Program

Hålltider‌

kl. 10:30

Föreläsning om Gamification, Jonas Klingström från e-learning
företaget Hariett AB.

kl. 11:45

Lunch

kl. 12:30

Presentation av EU-Projektet: ERASMUS+ Project NAVIGATE –
Information Literacy: A Game-based Learning Approach for Avoiding
Fake Content, ca 30 min.

kl. 13:00

Workshop inkl. fika, kring Informationskompetens och prova på
olika spel kring informationskompetens och fake content.

kl. 14:30

Avslutning


OBS!
Medtag helst egen portabel dator eller surfplatta - för workshop på eftermiddagen. Alla spel är inte helt mobilanpassade.

Datum

Fredagen den 22 februari 2019.

Var

Högskolebiblioteket, K-salen vid bottenplanet, på Högskolan i Gävle.

Målgrupp

Lärare, bibliotekarier, IKT-pedagoger, IT-pedagoger, skolbibliotekarier samt intresserade av spelbaserat lärande.

Kostnad

Eventet är kostnadsfritt, lunch och fika ingår. Om Ni är mer än en deltagare utanför Gävleborg ersätter vi (via faktura) reskostnader till/från Gävle för en (1) av deltagarna - om ni kommer från samma organisation t ex skola/lärosäte.

Mer om eventet samt anmälan

Anmälan

Sista anmälningsdag måndagen den 18 februari.

Arrangör och kontakt:

Högskolan i Gävle - EU Projekt: NAVIGATE
Mats Brenner, mbr@hig.se eller 070-350 02 33

Publicerad av: Ann-Charlotte Wikström Sidansvarig: Svante Brunåker Sidan uppdaterades: 2019-01-15
Högskolan i Gävle
www.hig.se
Box 801 76 GÄVLE
026-64 85 00 (växel)