Sök

Seminarium 3, Assessing student texts

Välkommen 30 mars klockan 15.00-16.30

Att bedöma och stödja varje elevs individuella språkutveckling är en av de mest komplexa delarna av vårt uppdrag. Vi behöver flera olika bedömningsverktyg i vår repertoar och möjligheter att diskutera bedömningar med ämneskollegor. I det här seminariet tittar vi närmare på ett av dessa bedömningsverktyg, en så kallad performansanalys. Vi går igenom hur man gör en performansanalys utifrån Skolverkets rekommendationer och tittar särskilt på olika typer av variation i elevtexter och vad de säger om elevens språkliga kompetens. I seminariet ingår en workshop då vi granskar en exempeltext tillsammans och diskuterar dels hur texten kan bedömas, dels hur elevens vidare språkutveckling skulle kunna stödjas.

Seminariet är kostnadsfritt!
Din anmälan är bindande men vid förhinder kan din plats överlåtas till en kollega. Du kan kostnadsfritt avboka din plats fram till 10 dagar innan seminariet.

Vid utebliven avbokning förbehåller vi oss rätten att debitera en no-show-avgift på 300 kr exkl. moms.

Publicerad av: Sara Perttunen Sundberg Sidansvarig: Camilla Niss Sidan uppdaterades: 2023-03-08
Högskolan i Gävle
www.hig.se
Box 801 76 GÄVLE
026-64 85 00 (växel)