Information under jul- och nyårshelgen – FAQ

Avdelningen för utbildningsstöd har en något begränsad bemanning under jul- och nyårshelgen. Det kan under denna period vara svårare att nå oss via telefon och svarstiden på mejl kan förväntas vara något längre än normalt. Vi hoppas att du har överseende med detta.

För att hjälpa dig på bästa sätt har vi sammanställt svar på de vanligaste frågorna som kommer in till oss. Förhoppningsvis kan du hitta svar på din fråga här.

Viktiga datum


På antagning.se hittar du bland annat information om när du får ditt antagningsbesked och när du senast måste besvara det.


18 januari
Terminsstart och introduktionsdag


För vissa utbildningar gäller andra datum

Antagningsfrågor
Inför terminsstarten
Kursfrågor
Frågor som rör internationella studenter
Studievägledning
Studenthälsan
Pedagogiskt stöd för studenter med funktionsnedsättning
Examen och studieintyg
Tentamensutlämning

Fler frågor?

Om du inte hittat svaret på din fråga här, titta gärna igenom våra andra FAQ- och informationssidor.

Om du är ny student hittar du svar på de flesta av dina frågor på hig.se/nystudent.

Kontakta oss

E-post
studentcentrum@hig.se

Telefon 
026-64 81 00

Telefontid
Måndag - Torsdag 09.00–10.00

Telefontider under jul- och nyårshelgerna

Datum

Tider

21 december - 23 december

09.00-11.00

24 december - 27 december

STÄNGT

28 december - 30 december

09.00-10.00

31 december - 3 januari

STÄNGT

4 januari - 5 januari

09.00-10.00

6 januari

STÄNGT

7 januari - 8 januari

09.00-10.00


Publicerad av: Liselotte Laurila Sidansvarig: Maria Strand Sidan uppdaterades: 2020-12-21
Högskolan i Gävle
www.hig.se
Box 801 76 GÄVLE
026-64 85 00 (växel)