Sök

Information under jul- och nyårshelgen – FAQ

Avdelningen för utbildningsstöd har en något begränsad bemanning under jul- och nyårshelgen. Det kan under denna period vara svårare att nå oss via telefon och svarstiden på mejl kan förväntas vara något längre än normalt. Vi hoppas att du har överseende med detta.

För att hjälpa dig på bästa sätt har vi sammanställt svar på de vanligaste frågorna som kommer in till oss. Förhoppningsvis kan du hitta svar på din fråga här.

Viktiga datum

På antagning.se hittar du bland annat information om när du får ditt antagningsbesked och när du senast måste besvara det.

Inspark
Utifrån pandemin vet vi i dagsläget inte vilka restriktioner som kommer att gälla när det är dags för inspark.
Mer information på Gefle Studentkårs hemsida

17 januari
Terminsstart

För vissa utbildningar gäller andra datum

Antagningsfrågor
Inför terminsstarten
Kursfrågor
Frågor som rör internationella studenter
Studievägledning
Studenthälsan
Pedagogiskt stöd för studenter med funktionsnedsättning
Examen och studieintyg
Tentamensutlämning

Fler frågor?

Om du inte hittat svaret på din fråga här, titta gärna igenom våra andra FAQ- och informationssidor.

Om du är ny student hittar du svar på de flesta av dina frågor på hig.se/nystudent.

Kontakta oss

E-post
studentsupport@hig.se

Telefon 
026-64 81 00

Telefontid
Måndag - Torsdag 09.00–10.00

Telefontider under jul- och nyårshelgerna

Datum

Tider

20 december - 23 december

09.00-10.00

24 december - 26 december

STÄNGT

27 december - 30 december

09.00-10.00

31 december - 2 januari

STÄNGT

3 januari - 5 januari

09.00-10.00

6 januari - 9 januari

STÄNGT

10 januari - 14 januari

09.00-11.00


Publicerad av: Satu Moberg Sidansvarig: Maria Strand Sidan uppdaterades: 2021-12-22
Högskolan i Gävle
www.hig.se
Box 801 76 GÄVLE
026-64 85 00 (växel)