Välkommen till kursen Ledarskap och organisation B 7,5 hp, campus

På denna sida kan du läsa mer om kursregistrering, kursupplägg med mera. Här hittar du även länkar till din kursplan och kursens schema. Kom ihåg att tacka ja till din plats via antagning.se!

Kursinformation

Kursen ges på halvfart under vecka 03–12.
Kursnamn

Ledarskap och organisation B

Kurskod

FEG210

Anmälningskod

21132

Ansvarig akademi

Akademin för utbildning och ekonomi

Kursansvarig lärare


Signe Jernberg

E-post: signe.jernberg@hig.se

Tel: 026-648500

Kursadministration

Eva Persson

E-post: studentsupport@hig.se


Registrera dig på kursen!

För att kunna registrera dig på din kurs behöver du först skapa ditt användarkonto. Läs mer om hur du gör i våra "fem steg för att komma igång".

Om du inte registrerar dig på kursen i tid, mister du din plats. Kontakta din kursadministratör innan registreringsperioden löpt ut om du har problem med kursregistrering.

Om du är antagen med villkor kan du inte själv registrera dig på din kurs.

Period för kursregistrering: 2021-01-04--2021-01-17

Om kursen

Kursplan, kurslitteratur och schema

Kursplan, kurslitteratur och schema

Kursens schema >

Kursupplägg

Kursupplägg

Välkommen till Ledarskap och organisation B, en kurs om organisation, organisering och ledarskap. Vi som jobbar med kursen är Signe Jernberg (kursansvarig) Amelina Söderberg och Benny Berggren.  I kursen jobbar vi med löpande examination samt en slutuppgift sista veckan, det är ingen salstenta på kursen. Jämnt arbete 20 timmar i veckan i 10 veckor är det som gäller. Information om kursupplägg kommer finnas på kursens canvassida, men redan nu finns schema tillgängligt på Kronox. Samtliga moment utom föreläsningar, handledning och morgonmöten ska ses som examinerande, vilket också kräver närvaro. Seminarierna kommer vara gruppindelade, gruppindelning sker i början av kursstarten. Vi vill också uppmana alla att införskaffa och börja bläddra i kurslitteraturen (se litteraturlista).

Första gången vi ses är måndag 18 januari. Då är det introduktion till kursen, arbetssätt, mål, examination och kurslitteratur. Vi ser fram emot att träffa er alla då!

/Signe, Amelina och Benny

Kommunikationssätt

I kursen kommer vi blanda campusförlagd undervisning med undervisning på Zoom och HiG Play, ambitionen är att vi ska kunna ses på campus så mycket som möjligt men i och med covid så behöver vi avvakta med att meddela detaljer, samt också under kursens gång vara beredda att ställa om från en undervisningsform till en annan. Mer information kommer att komma när vi närmar oss kursstart.  

Under kursens gång kommer vi koncentrera frågor och funderingar kring kursen till morgonmötena som vi har varje måndag (utom första veckan). Då ses vi en timme på zoom, vi pratar om arbetsveckan vi har framför oss, samt ventilerar eventuella motgångar och funderingar.

Bra att veta om tentamen

Bra att veta om tentamen

Det är obligatoriskt att anmäla sig till salstentamen och omtentamen på Högskolan i Gävle. Till salstentamen på campus ska du anmäla dig via Ladok senast tio dagar före tentamensdagen. Om du missar att anmäla dig får du endast skriva tentamen i mån av plats.

Om du läser en kurs på distans och har behov av att skriva tentamen på annan ort måste du ansöka om detta i förväg. Ansökan ska vara inlämnad senast tre veckor före tentamensdagen.

Kursvärdering

Kursvärdering

Efter att din kurs har avslutats kommer du att få en webbaserad kursvärderingsenkät skickad till din e-postadress. Dina svar i kursvärderingen är mycket värdefulla och synpunkterna hjälper oss att förbättra och utveckla kursen. Alla studenter som har läst kursen får sedan en rapport där alla synpunkter finns sammanställda.

Riktat pedagogiskt stöd

Behöver du ansöka om riktat pedagogiskt stöd?

Om du behöver pedagogiskt stöd på grund av en funktionsnedsättning måste du ansöka om det i god tid innan kursen börjar. Ansök gärna direkt när du har blivit antagen.

Återbud och avbrott på kurs

Återbud och avbrott på kurs

Om du inte tänker läsa kursen är det viktigt att du lämnar återbud så snart som möjligt. På så sätt kan platsen erbjudas till någon annan. Om du inte ännu registrerat dig så lämnar du återbud via ”Mina sidor” på antagning.se.

Om du vill avbryta kursen efter att du registrerat dig, så gör du det i Ladok. Om du gör avbrottet inom tre veckor efter kursstart kan du söka och bli antagen till kursen igen.

Stöd, service och support

Biblioteket

Biblioteket ligger mitt på campus och är öppet för alla. Aktivera ditt HiG-kort som lånekort på Biblioteket för att kunna låna böcker. Alla elektroniska resurser, så som e-böcker, artiklar och databaser når du via webbsidan med ditt användarkonto.

Gratis Microsoft Officepaket

  • Som student har du möjligheten att installera Microsoft Office på upp till fem datorer. Officepaketet innehåller Word, Excel, Powerpoint, Outlook och Onenote.

Studentcentrum

Studentcentrum i hus 22 är den naturliga mötesplatsen på Högskolan. Här träffar du kunnig personal som kan hjälpa dig med det mesta som rör dina studier. Här finns också Café Prego. Du kan även mejla dina studierelaterade frågor till studentcentrum@hig.se.

Stöd under studietiden

På Högskolan i Gävle finns flera stödfunktioner, som till exempel studievägledning, studenthälsa, skrivarverkstad och pedagogiskt stöd för studenter med olika typer av funktionsnedsättningar.

Trådlöst nätverk (wifi)

  • Nätverket Eduroam (EDUcation ROAMing) ger dig tillgång till internet på Högskolans campus samt på andra universitet och högskolor som är anslutna till Eduroam. Eduroam fungerar dessutom på flera flygplatser, järnvägsstationer och hotell.

Webbmöten via Zoom

  • Zoom är ett verktyg för att hålla möten och föreläsningar på distans via Internet. Du behöver en webbkamera och ett headset med mikrofon för att delta.
Publicerad av: Sandra Svahn Sidansvarig: Maria Strand Sidan uppdaterades: 2020-12-09
Högskolan i Gävle
www.hig.se
Box 801 76 GÄVLE
026-64 85 00 (växel)