Välkommen till kursen Metodkurs företagsekonomi C 7,5 hp

På denna sida kan du läsa mer om kursregistrering, kursupplägg med mera. Här hittar du även länkar till din kursplan och kursens schema. Kom ihåg att tacka ja till din plats via antagning.se!

Kursinformation

Kursen ges på kvartsfart under vecka 03–22.
Kursnamn

Metodkurs företagsekonomi C

Kurskod

FEG301

Anmälningskod

21108 och 21109

Ansvarig akademi

Akademin för utbildning och ekonomi

Kursansvarig lärare

Svante Brunåker
E-post: Svante.Brunaker@hig.se
Tel: +4626648883

Kursadministration

Eva Persson

E-post: studentsupport@hig.se


Registrera dig på kursen!

För att kunna registrera dig på din kurs behöver du först skapa ditt användarkonto. Läs mer om hur du gör i våra "fem steg för att komma igång".

Om du inte registrerar dig på kursen i tid, mister du din plats. Kontakta din kursadministratör innan registreringsperioden löpt ut om du har problem med kursregistrering.

Om du är antagen med villkor kan du inte själv registrera dig på din kurs.

Period för kursregistrering: 2021-01-04--2021-01-17

Om kursen

Kursplan, kurslitteratur och schema

Kursplan, kurslitteratur och schema

Kursupplägg

Kursupplägg

Kursen består av fyra examinerande moment (arbetsuppgifter): PM problematisering, Hemtentamen, Dugga och PM metodgranskning. Av dessa är seminariet PM metodgranskning examinerande moment med krav på närvaro via Zoom.

Kommunikation

Under rådande förhållanden vad gäller Covid-19 kommer kursen endast att ges på distans våren 2021 (undantag kan komma att gälla för vissa workshops som sker i sal på campus). Du som är antagen till distanskursen påverkas inte av detta beslut utan genomför kursen som planerat. För dig som är antagen till campuskursen innebär det att inga campusförlagda utbildningstillfällen kommer att genomföras. I stället välkomnas du som campusstudent att genomföra kursen via distans med de andra distansstudenterna.

Vi kommer att använda Zoom på föreläsningar och seminarier och Canvas som lärplattform. Det är nödvändigt att du har tillgång till dator med kamera och hörlurar för att kunna delta. Föreläsningarna kommer att spelas in och finnas tillgängliga på HiG-play. Schema, studiehandledning, kursplan med mera hittar du på kurskortet i Canvas.

Några av föreläsningarna kommer att finnas på Canvas att ta del av före de schemalagda träffarna. Då tittar du på föreläsningen och förbereder svar på eventuella frågor från föreläsaren. Därefter sker den schemalagda lektionen via Zoom som blir en diskussion kring de frågor läraren har formulerat i förväg. Andra föreläsningar spelas in i realtid och du kan se dem i efterhand via HiG-play.

Kursstart är den 18 januari kl 13-15 och sker via Zoom, du ska vara inloggad senast fem minuter före kursstart. Ditt namn (Förnamn Efternamn) ska synas i bild. Länk till mötet hittar du på kursens Canvas kort under Anslag.

Välkommen till kursen!
Svante Brunåker, kursansvarig

Kursvärdering

Kursvärdering

Efter att din kurs har avslutats kommer du att få en webbaserad kursvärderingsenkät skickad till din e-postadress. Dina svar i kursvärderingen är mycket värdefulla och synpunkterna hjälper oss att förbättra och utveckla kursen. Alla studenter som har läst kursen får sedan en rapport där alla synpunkter finns sammanställda.

Riktat pedagogiskt stöd

Behöver du ansöka om riktat pedagogiskt stöd?

Om du behöver pedagogiskt stöd på grund av en funktionsnedsättning måste du ansöka om det i god tid innan kursen börjar. Ansök gärna direkt när du har blivit antagen.

Återbud och avbrott på kurs

Återbud och avbrott på kurs

Om du inte tänker läsa kursen är det viktigt att du lämnar återbud så snart som möjligt. På så sätt kan platsen erbjudas till någon annan. Om du inte ännu registrerat dig så lämnar du återbud via ”Mina sidor” på antagning.se.

Om du vill avbryta kursen efter att du registrerat dig, så gör du det i Ladok. Om du gör avbrottet inom tre veckor efter kursstart kan du söka och bli antagen till kursen igen.

Stöd, service och support

Biblioteket

Biblioteket ligger mitt på campus och är öppet för alla. Aktivera ditt HiG-kort som lånekort på Biblioteket för att kunna låna böcker. Alla elektroniska resurser, så som e-böcker, artiklar och databaser når du via webbsidan med ditt användarkonto.

Gratis Microsoft Officepaket

  • Som student har du möjligheten att installera Microsoft Office på upp till fem datorer. Officepaketet innehåller Word, Excel, Powerpoint, Outlook och Onenote.

Studentcentrum

Studentcentrum i hus 22 är den naturliga mötesplatsen på Högskolan. Här träffar du kunnig personal som kan hjälpa dig med det mesta som rör dina studier. Här finns också Café Prego. Du kan även mejla dina studierelaterade frågor till studentcentrum@hig.se.

Stöd under studietiden

På Högskolan i Gävle finns flera stödfunktioner, som till exempel studievägledning, studenthälsa, skrivarverkstad och pedagogiskt stöd för studenter med olika typer av funktionsnedsättningar.

Trådlöst nätverk (wifi)

  • Nätverket Eduroam (EDUcation ROAMing) ger dig tillgång till internet på Högskolans campus samt på andra universitet och högskolor som är anslutna till Eduroam. Eduroam fungerar dessutom på flera flygplatser, järnvägsstationer och hotell.

Webbmöten via Zoom

  • Zoom är ett verktyg för att hålla möten och föreläsningar på distans via Internet. Du behöver en webbkamera och ett headset med mikrofon för att delta.
Publicerad av: Sandra Svahn Sidansvarig: Maria Strand Sidan uppdaterades: 2020-12-08
Högskolan i Gävle
www.hig.se
Box 801 76 GÄVLE
026-64 85 00 (växel)