Välkommen till kursen Sälj och affärsmannaskap B 7,5 hp

På denna sida kan du läsa mer om kursregistrering, kursupplägg med mera. Här hittar du även länkar till din kursplan och kursens schema. Kom ihåg att tacka ja till din plats via antagning.se!

Kursinformation

Kursen ges på helfart under vecka 04–08.
Kursnamn

Sälj och affärsmannaskap B

Kurskod

FEG241

Anmälningskod

21137

Ansvarig akademi

Akademin för utbildning och ekonomi

Kursansvarig lärare


Anna Engvers

E-post: anna.engvers@hig.se

Tel: 072-857 34 19

Kursadministration

Anneli Berglund

E-post: studentsupport@hig.se


Registrera dig på kursen!

För att kunna registrera dig på din kurs behöver du först skapa ditt användarkonto. Läs mer om hur du gör i våra "fem steg för att komma igång".

Om du inte registrerar dig på kursen i tid, mister du din plats. Kontakta din kursadministratör innan registreringsperioden löpt ut om du har problem med kursregistrering.

Om du är antagen med villkor kan du inte själv registrera dig på din kurs.

Period för kursregistrering:

OBS! Eftersom den kurs du läser nu, Marknadsföring A, utgör förkunskapskrav kan du inte registrera dig själv.
Registrering sker i form av upprop i samband med den första föreläsningen. Om du inte har möjlighet att närvara då, meddela någon kurskamrat eller maila kursansvarig lärare senast dagen innan om du har för avsikt att gå kursen.

Om kursen

Kursplan, kurslitteratur och schema

Kursplan, kurslitteratur och schema

Kursupplägg

Kursens upplägg
Den första föreläsningen samt introduktion och upprop äger rum tisdagen den 21 januari kl 09.15 – 16.00 i sal 99:133.

Kurslitteratur framgår av kursplanen. Kursens innehåll och upplägg framgår av studiehandledningen som finns på Blackboard. Läs den noga! Kursen examineras genom en skriftlig tentamen 21 februari samt genom en PM-uppgift som utförs tillsammans med en kurskamrat. Du väljer själv vem du gör PM-uppgiften med. PM-arbetet avslutas med ett examinationsgrundande seminarium (obligatorisk närvaro) 17-18 februari, tider meddelas senare.

Det här är utbildningens verkliga profilkurs med professionella, externa säljutbildare som föreläsare. Det är ditt engagemang och din aktiva medverkan som tillsammans med de inblandade föreläsarnas engagemang och kunskaper bidrar till att skapa den lärorika kurs som vi gemensamt ser fram emot.

Tillsammans ska vi verka för att branschens attraktivaste mäklarstudenter utbildas här på Högskolan i Gävle!

Kommunikationssätt
I denna kurs sker kommunikationen från mig som kursansvarig genom Högskolans utbildningsplattform Blackboard. På Blackboard hittar du detaljerad information om kursens upplägg, schema, examinationer mm.

Bra att veta om tentamen

Bra att veta om tentamen

Det är obligatoriskt att anmäla sig till salstentamen och omtentamen på Högskolan i Gävle. Till salstentamen på campus ska du anmäla dig via Ladok senast tio dagar före tentamensdagen. Om du missar att anmäla dig får du endast skriva tentamen i mån av plats.

Om du läser en kurs på distans och har behov av att skriva tentamen på annan ort måste du ansöka om detta i förväg. Ansökan ska vara inlämnad senast tre veckor före tentamensdagen.

Kursvärdering

Kursvärdering

Efter att din kurs har avslutats kommer du att få en webbaserad kursvärderingsenkät skickad till din e-postadress. Dina svar i kursvärderingen är mycket värdefulla och synpunkterna hjälper oss att förbättra och utveckla kursen. Alla studenter som har läst kursen får sedan en rapport där alla synpunkter finns sammanställda.

Särskilt pedagogiskt stöd

Behöver du ansöka om särskilt pedagogisk stöd?

Om du behöver pedagogiskt stöd på grund av en funktionsnedsättning måste du ansöka om det i god tid innan kursen börjar. Ansök gärna direkt när du har blivit antagen.

Återbud och avbrott på kurs

Återbud och avbrott på kurs

Om du inte tänker läsa kursen är det viktigt att du lämnar återbud så snart som möjligt. På så sätt kan platsen erbjudas till någon annan. Om du inte ännu registrerat dig så lämnar du återbud via ”Mina sidor” på antagning.se.

Om du vill avbryta kursen efter att du registrerat dig, så gör du det i Ladok. Om du gör avbrottet inom tre veckor efter kursstart kan du söka och bli antagen till kursen igen.

Stöd, service och support

Biblioteket

Biblioteket ligger mitt på campus och är öppet för alla. Aktivera ditt HiG-kort som lånekort på Biblioteket för att kunna låna böcker. Alla elektroniska resurser, så som e-böcker, artiklar och databaser når du via webbsidan med ditt användarkonto.

Gratis Microsoft Officepaket

  • Som student har du möjligheten att installera Microsoft Office på upp till fem datorer. Officepaketet innehåller Word, Excel, Powerpoint, Outlook och Onenote.

Studentcentrum

Studentcentrum i hus 22 är den naturliga mötesplatsen på Högskolan. Här träffar du kunnig personal som kan hjälpa dig med det mesta som rör dina studier. Här finns också Café Prego. Du kan även mejla dina studierelaterade frågor till studentcentrum@hig.se.

Stöd under studietiden

På Högskolan i Gävle finns flera stödfunktioner, som till exempel studievägledning, studenthälsa, skrivarverkstad och pedagogiskt stöd för studenter med olika typer av funktionsnedsättningar.

Trådlöst nätverk (wifi)

  • Nätverket Eduroam (EDUcation ROAMing) ger dig tillgång till internet på Högskolans campus samt på andra universitet och högskolor som är anslutna till Eduroam. Eduroam fungerar dessutom på flera flygplatser, järnvägsstationer och hotell.

Webbmöten via Zoom

  • Zoom är ett verktyg för att hålla möten och föreläsningar på distans via Internet. Du behöver en webbkamera och ett headset med mikrofon för att delta.
Publicerad av: Anneli Berglund Sidansvarig: Maria Strand Sidan uppdaterades: 2020-01-13
Högskolan i Gävle
www.hig.se
Box 801 76 GÄVLE
026-64 85 00 (växel)