Sök

Välkommen till kursen Mångfald, kulturmöten och integration, distans15 hp!

Här kan du läsa mer om kursregistrering, kursupplägg med mera. Här hittar du även länkar till din kursplan och kursens schema.

Registrera dig på kursen!

Kursen är öppen för registrering i Ladok mellan 15 augusti och 28 augusti.

Om du inte registrerar dig på kursen i tid, mister du din plats. Kontakta studentsupport@hig.se innan registreringsperioden löpt ut om du har problem med kursregistrering.

Om du är antagen med villkor kan du inte själv registrera dig på din kurs.

Kursinformation

Information om kursen

Kurs- och anmälningskod

RVG524 13235

Kursperiod och studietakt

Vecka 35-44 helfart

Kursplan

Visa kursplan

Litteraturlista

Visa litteraturlista

Schema

Visa schema

Kursansvarig lärare

Per-Erik Söderberg
per-erik.soderberg@hig.se

079-0737827

Frågor kring registrering och antagning

studentsupport@hig.se


Välkommen till kursen Mångfald, kulturmöten och integration!

Kursens första undervisningstillfälle äger rum 1 september kl. 13:15-15:30. Du medverkar själv med egen dator via Zoom. Du bör själv registrera dig via Ladok, registreringen är öppen två veckor före kursstart. I samband med första kurstillfället kommer upprop och kompletterande registrering att ske. Om du inte har registrerat dig själv, och inte kan vara närvarande vid första tillfället men ändå ska gå kursen, så är det viktigt att du meddelar detta via mejl till mig som är kursansvarig.

Undervisningen består av föreläsningar, seminarium och presentationer. En studiehandledning med information om schema, läshänvisningar och examinatoriska uppgifter finns tillgänglig på lärplattformen Canvas i god tid innan kursstart. Denna innehåller all information du behöver, så försäkra dig om att du är väl förtrogen med den till kursens början.

Kommunikationssätt
I god tid före kursstart kommer kursens sida att finnas tillgänglig på Canvas. Denna kommer att vara ett av dina viktigaste verktyg under kursen eftersom vi använder Canvas för att kommunicera under kursen. Där återfinns studiehandledning och ytterligare information. Sidan används även vid inlämning av examinatoriska uppgifter.

Föreläsningarna ges via Zoom och spelas även in. Däremot spelas inte seminarier och diskussionstillfällen in. Zoom är en webbmötestjänst vid Högskolan i Gävle, och som stödjer de flesta enheter och gör det möjligt att kommunicera med bra ljud- och bild även över långsamma förbindelser. För dig som väljer att följa undervisningen via egen dator gäller följande: Gå till hig-se.zoom.us och klicka på knappen Sign in. Logga därefter in med ditt användarkonto, så skapas ditt konto på Zoom. För att ansluta till kursens webbmötesrum följer du länken som finns i studiehandledningen och på Canvas.

Klicka gärna runt på högskolans hemsida och gör dig bekant med var du hittar diverse information och till vem du bör vända dig med specifika frågor. Innan du mejlar lärare för diverse frågor, så försäkra dig om att svaren du söker inte redan finns besvarade i välkomstbrev eller studiehandledning, på Canvas eller under övrig information för nya studenter.

Kursen ges av akademin för utbildning och ekonomi

Bra att veta om tentamen

Det är obligatoriskt att anmäla sig till salstentamen och omtentamen på Högskolan i Gävle. Till salstentamen på campus ska du anmäla dig via Ladok senast tio dagar före tentamensdagen. Vi tar inte emot efteranmälningar när den sista anmälningsdagen är passerad.

Om du läser en kurs på distans och har behov av att skriva tentamen på annan ort måste du ansöka om detta i förväg. Ansökan ska vara inlämnad senast tre veckor före tentamensdagen.

Behöver du ansöka om riktat pedagogiskt stöd?

Om du behöver pedagogiskt stöd på grund av en funktionsnedsättning måste du ansöka om det i god tid innan kursen börjar. Ansök gärna direkt när du har blivit antagen.

    •  
Publicerad av: Liselotte Laurila Sidansvarig: Maria Strand Sidan uppdaterades: 2022-06-30
Högskolan i Gävle
www.hig.se
Box 801 76 GÄVLE
026-64 85 00 (växel)