Välkommen till kursen Religionspsykologi II, 15 hp!

På denna sida kan du läsa mer om kursregistrering, kursupplägg med mera. Här hittar du även länkar till din kursplan och kursens schema. Kom ihåg att tacka ja till din plats via antagning.se!

Kursinformation

Kursen ges på helfart under vecka 46-02.

Kursnamn

Religionspsykologi II

Kurskod

RVG514

Anmälningskod

13211

Ansvarig akademi

Akademin för utbildning och ekonomi

Kursansvarig lärare

Sara duppils

sara.duppils@hig.se

070-1860010

Kursadministration

Monika Karlsson

studentsupport@hig.se


Registrera dig på kursen!

För att kunna registrera dig på din kurs behöver du först skapa ditt användarkonto. Läs mer om hur du gör i våra "fem steg för att komma igång".

Om du inte registrerar dig på kursen i tid, mister du din plats. Kontakta din kursadministratör innan registreringsperioden löpt ut om du har problem med kursregistrering.

Om du är antagen med villkor kan du inte själv registrera dig på din kurs.

Period för kursregistrering: 26 oktober - 8 november

Om kursen

Kursplan, kurslitteratur och schema

Kursplan, kurslitteratur och schema

Kursplan

Kursupplägg och kommunikationssätt

Kursupplägg

Hej!
Välkommen till religionspsykologi 2. Det ska bli roligt att träffa dig vid kursstart den 10/11 kl 13.15 till 15.00. På grund av rådande omständigheter sker kursen helt på distans via Zoom. När du deltar i föreläsningar och seminarier måste du ha fungerande kamera och ljud. Kameran ska vara påslagen under mötena så att ni och vi kan skapa en så bra och "naturlig" undervisningssituation som möjligt. Det är därför också viktigt att du har bra internetuppkoppling. Du kan läsa mer om detta och annat som rör kursen i studiehandledningen som finns på Canvas. Canvas för kursen öppnar ca en vecka innan kursstart. Vi syns i höst! Vänligen Sara

Kommunikation

- All information och kommunikation kommer att ske via Canvas.
- E-mötestjänst Zoom
I kursen använder vi oss utav Zoom för att koppla upp oss. Zoom är en e-mötestjänst vid Högskolan i Gävle, och stödjer de flesta enheter och gör det möjligt att kommunicera med bra ljud- och bild även över långsamma förbindelser. Zoom kan liknas vid Skype eller Adobe Connect. Det är alltså Zoom ni använder, om ni vill delta i undervisningen på distans live.

För att komma igång med zoom så surfar du in på https://hig-se.zoom.us och klickar på knappen Sign in. Logga därefter in med ditt användarkonto, så skapas ditt konto på Zoom. OBS! Första gången du går in är det viktigt att du ser över dina grundinställningar för mötesrum. I god tid innan kursstart kommer jag lägga upp en direktlänk till det rum som undervisningen sker i. Samma länk gäller under hela kursens gång.

Från och med höstterminen 2020 ersätter Canvas den nuvarande lärplattformen Blackboard. När du har registrerat dig på din kurs via Ladok skrivs du automatiskt in på kursen i Canvas. Det kan ta upp till 60 minuter innan ditt användarnamn lagts till i lärplattformen och du kan se din kurs i Canvas.

Logga in i Canvas


Kursvärdering

Kursvärdering

Efter att din kurs har avslutats kommer du att få en webbaserad kursvärderingsenkät skickad till din e-postadress. Dina svar i kursvärderingen är mycket värdefulla och synpunkterna hjälper oss att förbättra och utveckla kursen. Alla studenter som har läst kursen får sedan en rapport där alla synpunkter finns sammanställda.

Riktat pedagogiskt stöd

Behöver du ansöka om riktat pedagogiskt stöd?

Om du behöver pedagogiskt stöd på grund av en funktionsnedsättning måste du ansöka om det i god tid innan kursen börjar. Ansök gärna direkt när du har blivit antagen.

Återbud och avbrott på kurs

Återbud och avbrott på kurs

Om du inte tänker läsa kursen är det viktigt att du lämnar återbud så snart som möjligt. På så sätt kan platsen erbjudas till någon annan. Om du inte ännu registrerat dig så lämnar du återbud via ”Mina sidor” på antagning.se.

Om du vill avbryta kursen efter att du registrerat dig, så gör du det i Ladok. Om du gör avbrottet inom tre veckor efter kursstart kan du söka och bli antagen till kursen igen.

Stöd, service och support

Biblioteket

Biblioteket ligger mitt på campus och är öppet för alla. Aktivera ditt HiG-kort som lånekort på Biblioteket för att kunna låna böcker. Alla elektroniska resurser, så som e-böcker, artiklar och databaser når du via webbsidan med ditt användarkonto.

Gratis Microsoft Officepaket

  • Som student har du möjligheten att installera Microsoft Office på upp till fem datorer. Officepaketet innehåller Word, Excel, Powerpoint, Outlook och Onenote.

Studentcentrum

Studentcentrum i hus 22 är den naturliga mötesplatsen på Högskolan. Här träffar du kunnig personal som kan hjälpa dig med det mesta som rör dina studier. Här finns också Café Prego. Du kan även mejla dina studierelaterade frågor till studentcentrum@hig.se.

Stöd under studietiden

På Högskolan i Gävle finns flera stödfunktioner, som till exempel studievägledning, studenthälsa, skrivarverkstad och pedagogiskt stöd för studenter med olika typer av funktionsnedsättningar.

Trådlöst nätverk (wifi)

  • Nätverket Eduroam (EDUcation ROAMing) ger dig tillgång till internet på Högskolans campus samt på andra universitet och högskolor som är anslutna till Eduroam. Eduroam fungerar dessutom på flera flygplatser, järnvägsstationer och hotell.

Webbmöten via Zoom

  • Zoom är ett verktyg för att hålla möten och föreläsningar på distans via Internet. Du behöver en webbkamera och ett headset med mikrofon för att delta.
Publicerad av: Monika Karlsson Sidansvarig: Maria Strand Sidan uppdaterades: 2020-06-25
Högskolan i Gävle
www.hig.se
Box 801 76 GÄVLE
026-64 85 00 (växel)