Kursupplägg
Det första introduktionstillfälle äger rum 1 april kl. 13:15. Vi som är undervisande lärare på den här kursen heter Per-Erik Söderberg och Sara Duppils. Vanligtvis brukar kursen ges både på campus och distans, men i nuvarande läge med rådande riktlinjer har vi valt att ge kursen enbart på distans via Zoom. Du bör själv registrera dig via Ladok.
Självregistreringen är öppen under två veckor innan kursstart. Om du inte har registrerat dig själv senast söndag 28 mars går din plats till reserv.
Undervisningen består av föreläsningar, seminarier och gruppdiskussioner. En studiehandledning med information om schema, läshänvisningar och examinerande uppgifter finns tillgängligt på Canvas i god tid innan kursstart. Denna innehåller all information du behöver, så försäkra dig om att du är väl förtrogen med den till kursens början.
Gällande kurslitteraturen
Litteraturen kommer att användas på olika vis i kursen. En del av litteraturen läses i sin helhet medan annan litteratur läses i valda delar eller används som referenslitteratur. I studiehandledningen anges läshänvisningar för varje undervisningspass.
Kommunikationssätt
I god tid före kursstart kommer kursens hemsida att finnas tillgänglig på lärplattformen Canvas, och du kopplas till den när du registreras på kursen. Denna sida kommer att vara ett av dina viktigaste verktyg under kursen eftersom vi använder den för att kommunicera under kursen. Där återfinns studiehandledning, detaljscheman, instruktioner, läsning och annan information. Portalen används även vid inlämning av uppgifter. Studiehandledningen innehåller all information du behöver, så försäkra dig om att du är väl förtrogen med den, samt detaljschema och instruktioner för varje moment under terminens gång. Canvas finns även tillgänglig som app för mobilen.
Föreläsningar och seminarier ges via Zoom som är en webbmötestjänst vid Högskolan i Gävle, och som stödjer de flesta enheter och gör det möjligt att kommunicera med bra ljud- och bild även över långsamma förbindelser. Gå till hig-se.zoom.us och klicka på knappen Sign in. Logga därefter in med ditt användarkonto, så skapas ditt konto på Zoom. För att ansluta till det webbmötesrum som gäller för kursen följer du länken som finns på Canvas.
Klicka gärna runt på HiGs hemsida och gör dig bekant med var du hittar diverse information och till vem du bör vända dig med specifika frågor. Innan du mejlar lärare för diverse frågor, så försäkra dig om att svaren du söker inte redan finns besvarade i välkomstbrev, på Canvas eller övrig information för nya studenter.