Sök

Välkommen till kursen Professionella möten i socialt arbete och arbetsliv 7,5 hp!

Här kan du läsa mer om kursregistrering, kursupplägg med mera. Här hittar du även länkar till din kursplan och kursens schema.

Kursinformation

Kursen ges på halvfart under vecka 45/2021-02/2022.

Kursnamn

Professionella möten i socialt arbete och arbetsliv 7,5 hp

Kurskod

SAA112

Anmälningskod

15145

Ansvarig akademi

Akademi för hälsa och arbetsliv

Kursansvarig lärare

Therese von Braun

E-post: therese.von.braun@hig.se


Kursadministration

Marie Åhrman

E-post: Studentsupport@hig.se


Registrera dig på kursen!

För att kunna registrera dig på din kurs behöver du först skapa ditt användarkonto. Läs mer om hur du gör i våra "fem steg för att komma igång".

Om du inte registrerar dig på kursen i tid, mister du din plats. Kontakta studentsupport@hig.se innan registreringsperioden löpt ut om du har problem med kursregistrering.

Om du är antagen med villkor kan du inte själv registrera dig på din kurs.

Viktig information inför din studiestart 

Vårterminen 2022 startar måndag den 17 januari.

Från och med måndag den 8 november 2021 kommer undervisningen på Högskolan i Gävle successivt att återgå till campus för de studenter som valt en campus-baserad utbildning. Även tentor (salsskrivning) kommer att kunna göras på campus.

Fortfarande kan undantag göras när det gäller stora klasser eller grupper, där man även i fortsättningen kan komma att använda zoom och andra digitala verktyg i undervisningen. Så även du som läser en campusutbildning kan komma att behöva ha tillgång till webbkamera och eventuellt headset.

Vi behöver vara vaksamma på pandemins utveckling och vi måste snabbt kunna anpassa vår utbildning efter smittläget. Regionala restriktioner kan fortfarande bli aktuella.

Att tänka på vid deltagande på digital undervisning Pdf, 649 kB.

Håll dig uppdaterad på hig.se/student

Period för kursregistrering: 25 oktober - 7 november

Om kursen

Kursplan, kurslitteratur och schema

Kursplan, kurslitteratur och schema

Kursplan

Litteraturlista

Kursupplägg och kommunikationssätt

Kursupplägg

 Kursen ”Professionella möten i socialt arbete och arbetsliv” 7,5 hp går på halvfart mellan vecka 45 och vecka 02 (2022). Undervisning ges online (via läroplattformen Canvas och webbkonferensverktyget Zoom). Kursplan med kurslitteraturlista finns på Canvas under modulen ”Kursinformation” inför kursstart.
Detaljerad information om kursupplägg, schema, examinationer etc. kommer att finnas tillgängligt på Canvas ca 4 veckor innan kursstart.

När du har registrerat dig på din kurs via Ladok skrivs du automatiskt in på kursen i Canvas. Det kan ta upp till 60 minuter innan ditt användarnamn lagts till i lärplattformen och du kan se din kurs i Canvas.

Logga in i Canvas

Kommunikationssätt

Undervisning ges via Canvas och Zoom.
Kursupplägget förutsätter att samtliga kursdeltagare har fungerande teknik, d.v.s. dator med fullgod internetuppkoppling och headset med mikrofon och kamera.

Kursansvarig nås enklast via e-post.

Behöver du ansöka om riktat pedagogiskt stöd?

Om du behöver pedagogiskt stöd på grund av en funktionsnedsättning måste du ansöka om det i god tid innan kursen börjar. Ansök gärna direkt när du har blivit antagen.

    •  
Publicerad av: Marie Åhrman Sidansvarig: Maria Strand Sidan uppdaterades: 2021-06-23
Högskolan i Gävle
www.hig.se
Box 801 76 GÄVLE
026-64 85 00 (växel)