Välkommen till sommarkursen Religionspsykologi 15 hp!

På denna sida kan du läsa mer om kursregistrering, kursupplägg med mera. Här hittar du även länkar till din kursplan och kursens schema.

Kursinformation

Kursen ges på distans helfart vecka 23-32.

Kursnamn

Religionspsykologi 15 hp

Kurskod

HRP00A

Anmälningskod

33201, distans

Ansvarig akademi

Akademin för utbildning och ekonomi

Kursansvarig lärare

Sara Duppils

E-post: sara.duppils@hig.se

Tel: 070-1860010

Kursadministration

Monika Karlsson

E-post: studentsupport@hig.se

Registrera dig på kursen!

För att kunna registrera dig på din kurs behöver du först skapa ditt användarkonto. Läs mer om hur du gör i våra "fem steg för att komma igång".

Om du inte registrerar dig på kursen i tid, mister du din plats. Kontakta din kursadministratör innan registreringsperioden löpt ut om du har problem med kursregistrering.

Om du är antagen med villkor kan du inte själv registrera dig på din kurs.

Period för kursregistrering: 24 maj - 6 Juni

Om du inte registrera dig under registreringsperioden går din plats till reserv.

Om kursen

Kursplan, kurslitteratur och schema

Kursplan, kurslitteratur och schema

Kursplan

litteraturlista

Kursupplägg

Kursupplägg

Kursen är på distans via Zoom. Föreläsningarna sker i seminarieform. Ni kommer här att diskutera olika frågor i mindre grupper. Under dessa föreläsningar ska ni ha kamera påslagen och fungerande ljud, så se till att det fungerar i god tid innan kursstart.

På Canvas kommer ni att finna inspelade föreläsningar och ibland länkar till YouTube eller andra media som ni ska se innan varje föreläsning. Seminarierna är baserade på dessa och kommer att vara examinerande. Om du inte kan delta på samtliga föreläsningar/seminarier kan du göra de du missar skriftligt i efterhand på Canvas.

Mer detaljer om deltagande, litteratur, filmer och examination kommer ni att finnas på Canvas. Observera att boken "Hemsökta platser?" kommer att delas som pdf på Canvas, men också finns att köpa på Högskolans bibliotek.

Kommunikationssätt

All information och kommunikation mellan lärare och studenter sker via Canvas.
Vi använder oss av Zoom vid föreläsningarna. Zoom är en e-mötestjänst vid Högskolan i Gävle som stödjer de flesta enheter och gör det möjligt att kommunicera med bra ljud- och bild även över långsamma förbindelser.

För att komma igång med zoom så surfar du in på https://hig-se.zoom.us och klickar på knappen Sign in. Logga därefter in med ditt användarkonto, så skapas ditt konto på Zoom. OBS! Första gången du går in är det viktigt att du ser över dina grundinställningar för mötesrum. I god tid innan kursstart kommer jag lägga upp en direktlänk till det rum som undervisningen sker i. Samma länk gäller under hela kursens gång.

Logga in i Canvas

Övrig information

Seminarierna kommer att ske tisdagar och torsdagar kl 12.15 - 15.00 under v 23 till 26. Därefter skriver ni en hemtentamen och ett självständigt arbete som ni lämnar in i slutet av terminen.

Välkomna!

Kursvärdering

Kursvärdering

Efter att din kurs har avslutats kommer du att få en webbaserad kursvärderingsenkät skickad till din e-postadress. Dina svar i kursvärderingen är mycket värdefulla och synpunkterna hjälper oss att förbättra och utveckla kursen. Alla studenter som har läst kursen får sedan en rapport där alla synpunkter finns sammanställda.

Riktat pedagogiskt stöd

Behöver du ansöka om riktat pedagogiskt stöd?

Om du behöver pedagogiskt stöd på grund av en funktionsnedsättning måste du ansöka om det i god tid innan kursen börjar. Ansök gärna direkt när du har blivit antagen.

Återbud och avbrott på kurs

Återbud och avbrott på kurs

Om du inte tänker läsa kursen är det viktigt att du lämnar återbud så snart som möjligt. På så sätt kan platsen erbjudas till någon annan. Om du inte ännu registrerat dig så lämnar du återbud via ”Mina sidor” på antagning.se.

Om du vill avbryta kursen efter att du registrerat dig, så gör du det i Ladok. Om du gör avbrottet inom tre veckor efter kursstart kan du söka och bli antagen till kursen igen.

Stöd, service och support

Biblioteket

Biblioteket ligger mitt på campus och är öppet för alla. Aktivera ditt HiG-kort som lånekort på Biblioteket för att kunna låna böcker. Alla elektroniska resurser, så som e-böcker, artiklar och databaser når du via webbsidan med ditt användarkonto.

Gratis Microsoft Officepaket

  • Som student har du möjligheten att installera Microsoft Office på upp till fem datorer. Officepaketet innehåller Word, Excel, Powerpoint, Outlook och Onenote.

Studentcentrum

Studentcentrum i hus 22 är den naturliga mötesplatsen på Högskolan. Här träffar du kunnig personal som kan hjälpa dig med det mesta som rör dina studier. Här finns också Café Prego. Du kan även mejla dina studierelaterade frågor till studentcentrum@hig.se.

Stöd under studietiden

På Högskolan i Gävle finns flera stödfunktioner, som till exempel studievägledning, studenthälsa, skrivarverkstad och pedagogiskt stöd för studenter med olika typer av funktionsnedsättningar.

Trådlöst nätverk (wifi)

  • Nätverket Eduroam (EDUcation ROAMing) ger dig tillgång till internet på Högskolans campus samt på andra universitet och högskolor som är anslutna till Eduroam. Eduroam fungerar dessutom på flera flygplatser, järnvägsstationer och hotell.

Webbmöten via Zoom

  • Zoom är ett verktyg för att hålla möten och föreläsningar på distans via Internet. Du behöver en webbkamera och ett headset med mikrofon för att delta.
Publicerad av: Monika Karlsson Sidansvarig: Maria Strand Sidan uppdaterades: 2021-04-21
Högskolan i Gävle
www.hig.se
Box 801 76 GÄVLE
026-64 85 00 (växel)