Organisation

IT består av två delar:
  Support
• Nät, drift och system

Support

Supporten ansvarar för att förmedla lösningar på it-relaterade problem på HiG:s klientdatorer. De har även helhetsansvar för beställningsstöd och installation av datorer och programvaror till samtliga av Högskolan i Gävles datorer. Leveransbevakning för hård- och mjukvara ingår också i den supportansvariges sysslor.

Nät, drift och system 

Nät- och driftgruppen ansvarar för att centrala it-system och nätverk kan användas utan störningar. Totalt sett ansvarar nät- och driftgruppen för mellan 90 och 100 olika system installerade på cirka 60 servrar.

Systemgruppen ansvarar för utveckling av verksamhetsnära applikationer som stöder administration av studenter och anställda. Till detta kommer utveckling av önskade verktyg för ledning och anställda inom akademi och högskolegemensam administration.

Publicerad av: Zara Lindahl Sidansvarig: Fredrika Nordahl Westin Sidan uppdaterades: 2019-01-11
Högskolan i Gävle
www.hig.se
Box 801 76 GÄVLE
026-64 85 00 (växel)