Högskolan i Gävle låter sina studenter komma till tals i årets rekryteringskampanj

Made by students

I årets rekryteringskampanj, Made by Students, får Högskolans studenter regissera och spela in egna reklamfilmer i syfte att locka nya studenter.

Gävle vann den prestigefulla titeln Årets Studentstad 2017/2018. Ur juryns motivering: ”En studentstad som tänker framåt, proaktivt och jobbar med saker som uppstår i nuet.”

För Högskolan i Gävle är arbetet med ett ökat studentinflytande centralt och valet av huvudrollsinnehavare i årets rekryteringskampanj var enkelt.

- Årets Studentstad är den bästa uppmuntran i vårt arbete för att studenterna ska känna att de kan påverka sin egen studietid. Självklart blir det våra studenter som får komma till tals när vi vill berätta för nya studenter hur bra det är i Gävle och här på Högskolan, säger Tommy Löfgren, kommunikationschef vid Högskolan i Gävle.

Högskolans studenter har nu chansen att, fram till 21 februari, tävla om att få regissera och spela in sina egna reklamfilmer på temat ”Vi studenter står i fokus”.

De vinnande bidragen presenteras under en prisceremoni den 28 februari och får därefter hjälp att förverkliga sin idé i en reklamfilm som kommer att synas digitalt, på TV och på gator och torg från och med vecka 11.

Läs mer om Made by Studentshig.se/madebystudents och följ ditt favoritbidrag på Högskolan i Gävles Youtubekanal

Anmälan till höstterminen 2018 öppnar 15 mars och sista ansökningsdag är 16 april.

För mer information, v v kontakta:
Tommy Löfgren, kommunikationschef vid Högskolan i Gävle
Tel: 026-64 89 42, 073-642 85 49
E-post: tommy.lofgren@hig.se

Text: Douglas Öhrbom

Publicerad av: Douglas Öhrbom Sidansvarig: Veronica Liljeroth Sidan uppdaterades: 2018-02-14
Högskolan i Gävle
www.hig.se
Box 801 76 GÄVLE
026-64 85 00 (växel)