Prisregn över förra årets studentrekryteringskampanj
Det var ett bra år förra året för studentrekryteringen på Högskolan i Gävle, förutom att vi ökat antalet studenter som valt att studera på högskolan har vi även vunnit två priser för studentrekryteringskampanjen ”Plugga det du gillar”.
Epica awards och Svenska designpriset
Det första priset är silver i Epica awards för kampanjen som vi skapat tillsammans med reklambyrån Lundberg & Co. Epica Awards är en av världens största internationella reklamtävlingar. Just 2021 var det även ett rekordår för antalet inlämnade bidrag, men trots det gick silvret till högskolan. Det var det enda svenska bidraget som fick pris i tävlingen.
Förutom Epica awards har även studentrekryteringskampanjen vunnit silver i ”Svenska designpriset” under kategorin digital marknadsföring. Tävlingen är en av Sveriges största inom kommunikation.
Kampanjen
Kampanjen består av 12 korta filmer och sex bilder. Samtliga program lyfts fram i varsin film och sex av programmen även i bild utomhus. Förra årets kampanj bygger på konceptet ”Plugga det du gillar” och hur en person tolkar situationer utifrån sitt intresse. Idén bygger på kontrast mellan bild och text och temat är de samhällsutmaningar vi står inför. Att som student vilja plugga för att göra skillnad stämmer bra med Högskolans vision.
De utvalda utbildningarna i förra årets kampanj är
ATM – Civilingenjörsprogram i Lantmäteriteknik, Högskoleingenjör, Tekniska kandidatprogram, Tekniskt basår.
AUE – Kommunikationsprogrammet, Lärarutbildning, KPU, Magisterprogrammet i redovisning.
AHA – Sjuksköterskeprogrammet, Specialistsjuksköterskeprogrammen, Socionomprogrammet, Kandidatprogram i utredningskriminologi, Folkhälsostrateg för hållbar utveckling.
Den här artikeln publicerades ursprungligen 2022-01-21 på Högskolans tidigare webbplats.
Sidan uppdaterades 2024-02-12