Problem med åtkomst till databaserna Mediearkivet och Retriever Business

Databaserna Mediearkivet och Retriever Business är för närvarande enbart tillgängliga inom högskolans nätverk eller via fjärrskrivbord (Remote Desktop). Den vanliga inloggningen via OpenAthens fungerar inte.

Åtkomst via högskolans nätverk

Använd länkarna på sidan Databaser A-Z om du är uppkopplad mot högskolans nätverk.

Åtkomst via fjärrskrivbord (Remote Desktop)

Gör så här för att få åtkomst via fjärrskrivbord:

  1. Logga in på fjärrskrivbordet enligt dessa instruktioner:
    https://service.hig.se/app/knowledge-base/116 Länk till annan webbplats.
  2. Välj någon av dessa alternativ:
    - Full Desktop – Windows 10 Pool
    - Full Desktop – CAD Servers
    - Remote Desktop Web Client
    (Undvik Full Desktop – Main Collection, då den för närvarande fungerar väldigt långsamt.)
  3. Öppna en webbläsare på fjärrskrivbordet.
  4. Gå till sidan Databaser A-Z och följ länken till Mediearkivet eller Retriever Business.

Kontakt

Bibliotekets informationsdisk, profilbild

Bibliotekets informationsdisk

Måndag–fredag 9–16

Sidan uppdaterades 2024-12-11