Annika Elm, profilbild

Annika Elm

Universitetslektor

Forskningsämne: Didaktik

Forskningsområde: Utbildningsvetenskap

026-648690

annika.elm@hig.se

Om forskaren

Här skriver du i en presentation för forskaren

Visa innehållet

Artiklar

Refereegranskat

  • Elm, A., Stake-Nilsson, K., Björkman, A. & Sjöberg, J. (2023). Academic teachers’ experiences of technology enhanced learning (TEL) in higher education – A Swedish case. Taylor & Francis, Cogent Education, 10 (2), 10.1080/2331186x.2023.2237329 [Mer information]

  • Magnusson, L. & Elm, A. (2023). The Entangled Intersection of Children’s and Educators’ Engagement in the Educational Environment of a Preschool. Springer, 10.1007/s10643-023-01533-4 [Mer information]

  • Stake-Nilsson, K., Almstedt Jansson, M., Fransson, G., Masoumi, D., Elm, A., Toratti-Lindgren, M. & Björkman, A. (2022). Medication dosage calculation among nursing students. BMC, BMC Nursing, 21 (1), 10.1186/s12912-022-00904-3 [Mer information]

  • Elm, A. & Nordqvist, I. (2019). The research circle - a tool for preschool teachers’ professional learning and preschool development. Taylor & Francis, European Journal of Teacher Education, 42 (5), (621-633). 10.1080/02619768.2019.1652899 [Mer information]

  • Nilsson, P. & Elm, A. (2017). Capturing and Developing Early Childhood Teachers’ Science Pedagogical Content Knowledge Through CoRes. Journal of Science Teacher Education, 28 (5), (406-424). [Mer information]

Övrig (populärvetenskap, debatt, mm)

  • Morberg, Å., Löfmark, A., Elm Fristorp, A., Andersson, M., Norlén, A., Fransson, G. & Öhlund, L. (2001). Anledning till handledning. Didaktisk Tidskrift, 11 (3-4), (213-337). [Mer information]

Doktorsavhandlingar

  • Elm Fristorp, A., West, T. & Schoultz, J. (2012). . Diss. , 2012. Stockholm: Institutionen för pedagogik och didaktik, Stockholms universitet. 312 s. (Doktorsavhandlingar från Institutionen för pedagogik och didaktik 11) Länk [Mer information]

  • Elm Fristorp, A. (2008). Interaktion och naturvetenskap i en förskola och en förskoleklass. . Stockholm: Stockholms universitet. 103 s. ( ) Länk

Konferensbidrag

  • Liljestrand, J. & Elm, A. (2022). The enactment of preschool curriculum in municipal quality work. [Mer information]

  • Liljestrand, J. & Elm, A. (2021). Developing TPACK awareness in Teacher Education. [Mer information]

  • Liljestrand, J. & Elm, A. (2021). (Re)imaging Teacher Education to Enable the Development of Innovative Teachers: International Perspectives and Insights. [Mer information]

  • Liljestrand, J., Elm, A., Johansson, U. & Mårtensson, K. (2019). Introducing and exploring student teachers use of digital tools – preliminary results from a development project. [Mer information]

  • Elm, A. & Liljestrand, J. (2019). Preschool Teachers’ Design for Learning Physics in Early Childhood Science Education. [Mer information]

  • Elm, A. & Liljestrand, J. (2019). Preschool Teachers´ Professional Development : Teachers and Researchers in Collaboration. : ECER 2019. [Mer information]

  • Elm, A. & Liljestrand, J. (2018). Documentation between local professionalism and accountability – a case from the Swedish preschool. : ATEE, 2018, book of abstracts.. [Mer information]

  • Holmberg, J., Masoumi, D., Elm, A., Fransson, G., Westelius, C., Björkman, A., Stake-Nilsson, K. & Toratti-Lindgren, M. (2017). Teachers’ and students’ understanding and use of ICT for teaching and learning – Combining different perspectives and methodologies in research on technology-enhanced learning. [Mer information]

  • Elm Fristorp, A. & Persson, A. (2011). Förskola – lärande och yrkesprofession. Ett kommunnätverk som länk mellan utbildning och forskning. [Mer information]

  • Elm Fristorp, A. (2010). Making meaning in Early Years Science Education. [Mer information]

  • Elm Fristorp, A. (2010). Meaning making in Early Years Science Education. [Mer information]

  • Elm Fristorp, A. (2009). Attention, please!. [Mer information]

  • Elm Fristorp, A. (2007). Interaction in pre-school science education. [Mer information]

  • Elm Fristorp, A. (2007). Tattoo. The Analytic Transcription Tool. [Mer information]

  • West, T., Johansson, B. & Elm Fristorp, A. (2006). Videoanalyzer. [Mer information]

  • Elm Fristorp, A. (2006). Young Children´s Concerns for the Future. [Mer information]

Rapporter

    Elm, A. & Magnusson, L. (2024). Framgångsfaktorer för funktionella förskolelokaler: Slutrapport FOU-fonden för kommunens fastighetsfrågor : . Stockholm: Sveriges Kommuner och Regioner. s 80 Mer information [Mer information]

    Elm, A. & Magnusson, L. (2022). Framgångsfaktorer för funktionella förskolelokaler : Delrapport 2021. Stockholm: Sveriges Kommuner och Regioner. s 46 Mer information [Mer information]

    Engström, A., Elm, A. & Magnusson, L. (2022). Förskolans lärmiljöer : möjligheter och begränsningar. Gävle: . s 28 Mer information [Mer information]

    Elm Fristorp, A. & Johansson, I. (2013). Hållbar utveckling i förskolan : Förskollärares professionella utveckling inom hållbar utveckling, energi och klimatfrågor. Gävle: Högskolan i Gävle. (FOU-rapport 40) Mer information [Mer information]

    Rami, J., Lalor, J., Berg, W., Lorencovic, J., Lorencovicova, E., Concha, M. & Elm Fristorp, A. (2006). Competencies for educators in citizenship education and the development of identity in first and second cycle programmes. Volume 1 : . London: CiCe Institute for Policy Studies in Education. s 19. (CiCe Guidelines on the Design of Higher Education Courses 5) [Mer information]

    Rami, J., Lalor, J., Berg, W., Lorencovic, J., Lorencovicova, E., Maiztegui, C. & Elm Fristorp, A. (2006). Competencies for educators in citizenship education and the development of identity in first and second cycle programmes. Volume 2 : . London: CiCe Institute for Policy Studies in Education. s 21. (CiCe Guidelines on the Design of Higher Education Courses 6) [Mer information]

    Danciu, M., Clarke, M. & Elm Fristorp, A. (2005). Citizenship Education in First Cycle : undergraduate Teacher Education Courses. London: CiCe Thematic Network Project. s 15. (CiCe Guidelines on the Design of Higher Education Courses 1) [Mer information]

Kapitel i böcker

  • Elm, A. & Liljestrand, J. (2023). Innovative preschool teachers as educational development leaders: A Swedish case. Characteristics and Conditions for Innovative Teachers. International Perspectives. Taylor & Francis. [Mer information]

  • Bäckman, K., Elm, A. & Magnusson, L. (2020). Didaktik i förskolan. Förskola, barn och undervisning : Didaktik i förskolan. Stockholm, Liber. S. 189-196. [Mer information]

  • Elm, A. (2017). "Det är något i luften!" - barns meningsskapande om luft. Didaktik i omvandlingens tid : Text, representation och design. Stockholm, Liber. S. 105-113. [Mer information]

  • Elm, A. (2016). Tecken på lärande - att fånga barns meningsskapande inom naturvetenskap. Naturvetenskap i ett förskoleperspektiv. Malmö, Gleerups Utbildning AB. S. 171-184. [Mer information]

  • Björklund, E. & Elm Fristorp, A. (2003). Samlärande barn konstruerar sig själva. Stockholm, HLS Förlag. [Mer information]

Visa innehållet

Sidan uppdaterades 2024-04-18