
Support
Som student vid Högskolan i Gävle kan du alltid vända dig till oss för stöd i det praktiska. Oavsett om du behöver hjälp med registrering, IT-frågor, lärplattformar eller praktiska tjänster som utskrifter och lokalbokning, finns våra supportfunktioner här för dig. Via vår serviceportal kan du snabbt hitta guider, ställa frågor och felanmäla. Besök även Infocenter i biblioteket för personlig service. Vi finns här för att göra din studietid så smidig som möjligt.
Support
På Högskolan finns ett antal supportfunktioner som du som student kan vända dig till vid behov.
Har du frågor kring dina studier, till exempel frågor om registrering, betygsrapportering och välkomstinformation för din utbildning.
Om du har it-relaterade frågor, använda gärna vår serviceportal för att felanmäla. I portalen finns även manualer och kunskapsartiklar där du själv kan hitta svar på några av de vanligaste förekommande frågorna.
Infocenter som ligger i biblioteket i hus 23. Här kan du bland annat få hjälp med att hitta rätt lokal, hämta ut ditt HiG-kort samt fylla på ditt utskriftskonto.
På Learning Centers support kan du fråga om vår lärplattform, webbföreläsningar och annat som rör flexibel utbildning.
Vaktmästeriet ansvarar för postgång, vaktmästeritjänster, flaggning med mera. Du som student kan vända dig till vaktmästeriet om du behöver hjälp inför arbetsmarknadsdagar eller konferenser eller liknande.
Repro är Högskolans tryckeri. Där kan studentföreningarna få hjälp med tryckning, kopiering samt inbindning. De hjälper även till med att skanna in bilder och texter.
Sidan uppdaterades 2025-10-09