Dina kontaktuppgifter - e-post och telefonnummer

När Högskolan kontaktar dig som student använder vi kontaktuppgifterna som finns i studiedokumentationssystemet Ladok.

Ändra e-post och telefonnummer i Ladok

De kontaktuppgifter du angav när du sökte till Högskolan i Gävle via antagning.se är de kontaktuppgifter som först läggs in i Ladok. I Ladok kan du själv ändra e-post och telefonnummer under "Mina uppgifter". Den nya e-postadressen förs då över till övriga webbtjänster, som till exempel Canvas.

Det är viktigt att du har en uppdaterad e-postadress i Ladok, dels för att inte missa viktig information från Högskolan och dels för att Högskolan utfärdar digitala examensbevis som skickas till dig via mejl.

Saknar du e-post från Högskolan?

Om du saknar mejl från Högskolan som du vet att du borde ha fått, gör så här:

  1. Kontrollera din skräppost utifall att mejlet kan ha hamnat där.
  2. Kontrollera sedan att du angivit rätt e-postadress i Ladok.
  3. Lägg ett ärende i vår serviceportal Länk till annan webbplats.

It-support telefontid

Måndag–fredag: 8.00–15.00

Felanmälan och självhjälp: Serviceportal Länk till annan webbplats.
Telefontid: måndag–fredag 8.00–15.00
Besökstid: måndag–fredag 9.00–15.00 (hus 22)

Sidan uppdaterades 2024-03-07